IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Втора норвежка корабна компания забранява електромобили

Ограниченията на Reederei Höegh са само за употребявани коли на ток

Миналата седмица новина от държавата еталон в електрификацията при превозните средства - Норвегия, предизвика големи дискусии сред привържениците и противниците на електромобилите, след като корабната компания Havila Kystruten обяви, че вече няма да приема електрически коли и хибриди на борда на своите плавателни съдове.

 

Забрана за електрически коли на кораб

 

Причина за решението е съображения за безопасност, а според Бент Мартини - шеф Havila Kystruten, при анализ на риска са стигнали до извода, че евентуален пожар на електрически автомобил би изисквал особено сложна спасителна операция, която не би могла да се осъществи с усилията на екипажа на борда. А това води до заплаха за пътниците.

Оказа се, че вече и втора норвежка компания налага забрани за електрически автомобили на своите кораби, но ситуацията е малко по-различна. Става въпрос за Höegh Autoliner, като при нея ограничението е за превоз на употребявани електрически превозни средства, докато нови може да се превозват, съобщава Automobilwoche.

 

Забрана за електрически коли на кораб-3

 

Пред изданието Себьорн Дал - главен оперативен директор на Höegh Autoliner, казва: „Една от мерките е да не транспортираме употребявани електрически автомобили, защото поради потенциални дефекти на батерията те представляват по-висок риск от пожар в сравнение с напълно новите електрически превозни средства“.

Фактическата предистория на превантивната мярка е фаталният пожар през февруари миналата година на товарния кораб „Фелисити Ейс“, който превозваше 4000 нови коли от Европа за Северна Америка, но се запали и потъна в близост до Азорските острови. Нито една кола не беше спасена, а щетите от над 400 милиона долара трябваше да бъдат покрити от застрахователи. Предполага се, че причината за пожара на „Фелисити Ейс“ е запалена батерия на електрически автомобил. 

 

Забрана за електрически коли на кораб-5

 

Höegh Autoliner управлява 50 големи ферибота, които транспортират, наред с други неща, нови автомобили VW и BMW и компанията не може да си позволи да изпусне този бизнес. Себьорн Дал допълва: „На нашите кораби има високо развити аларми за дим и пожар, а нашите екипажи са специално обучени да откриват и гасят възможни пожари със светкавична скорост“.

Същевременно има и корабни компании, които подхождат към електрически превозни средства по друг начин. Например, базираната в Любек (Германия) TT-Line използва напълно различен подход и дори предлага станции за зареждане на своите плавателни съдове.

 

 

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните!
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Така или инапе след до 200 години петролните запаси в Света и тези на газ ще са с минус едни 70-80% като се има предвид биогенният произход на въглеводородите.И двг е чао
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро забранени и по пътищата.
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ако всички разсъждаваха като тебе, човечеството нямаше да употребява огън, електричество, атомна енергия и дори най-обикновени ножове, защото всички тези неща са опасни. И с батериите ще стане същото. Просто ще се научим как да ги ползваме безопасно в ежедневието си, защото ще стават все повече и повече, независимо дали ти харесва или не. Просто ще се вземат по сериозни мерки. По всяко едно време в океана плуват поне няколко кораба пълни с тесли превозвани от китай към европа и цял свят.
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Правилно ! ( преди 1 година )
    Много от снобите, ратуващи за преминаване изцяло към електромобили, изобщо не познават рисковете при този тип автомобили. Електромобилите работят с литиеви батерии, които крият висок риск от самозапалване ! Възпламененият литий не се гаси с вода, по принцип се гаси много трудно ! До момента няколко самолетни катастрофи с фатален край са предизвикани от самозапалване на литиеви батерии, превозвани в багажния отсек !
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Радост за петролопитеците :)
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Защо говориш за Тесли, като от останалите марки са изгорели много повече електромобили, въпреки че от тях има ммого по-малко бройки, отколкото Тесли по улиците. Например онзи кораб който изгоря беше подпален от Порше тайкан
  • #1
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На запад също така има много подземни гаражи и паркинги, където е забранено за електрички. Защо ли? Явно са много безопасни, както твърдят някои облъчени фенове на този тип задвижване. Какво да кажем за многото случай на самозапалили се електромобили, както и такива в които изгарят хора при лека катастрофа. Колко хора изгоряха в Теслите си, защото, като се запали и не могат отвътре да си отворят вратите да излязат и горят, като факли. Защо не се говори за тези неща? Явно не е удобно на някои.