IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla с рекорден спад в продажбите, обезцени се с 30 милиарда долара

Проблемите с производството и евтината конкуренция в Китай са сочени като причини, но има ли и друго?

Tesla  отчете спад в тримесечните доставки за първи път от близо четири години и не изпълни прогнозите на Wall Street. Представяне, което някои описаха като "грозно", тъй като намаленията на цените не успяха да стимулират търсенето на силно конкурентен пазар. Акциите на ръководената от Илон Мъск компания паднаха с 5,2% до 166,08 долара във вторник следобед, губейки около 30 милиарда долара пазарна стойност. Акциите са паднали с около 33% досега тази година.
 
 

Мъск, Тесла


След години на бърз растеж на продажбите, който помогна на Tesla да се превърне в най-скъпият производител на автомобили в света, компанията се готви за забавяне през 2024 г. Производителят на електромобили се забави с обновянане  на остарелите си модели, тъй като високите лихвени проценти отслабиха апетита на потребителите за скъпи стоки. Съперниците в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, пускат по-евтини модели.

Доставките на Tesla са намалели с 8,5% през първото тримесечие до 386 810 автомобила спрямо предходната година, а компанията е произвела 433 371 автомобила през периода. Уолстрийт очакваше Tesla да достави 454 200 автомобила, според средната прогноза на 18 анализатори, анкетирани от Visible Alpha.

Последният път, когато автомобилният производител отбеляза спад в продажбите, беше през второто тримесечие на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 принуди Tesla направо да спре производството. Tesla приписва спада в обемите отчасти на усилията да подготви своята фабрика във Фримонт, Калифорния, за да се справи с увеличеното производство на актуализирания Model 3 и на спирането на завода в Берлин поради въздействието на конфликта в Червено море и палежа.
 
 

Мъск, Тесла


Но Tesla е произвела 46 000 автомобила повече, отколкото е продала през първото тримесечие, сигнализирайки за по-слабо търсене, казаха анализатори. “Това потвърждава, че отвъд известното производствено затруднение може да има и сериозен проблем с търсенето“, пише в бележка анализаторът на Deutsche Bank Еманюел Роснер.

Интересното е, че маркетинг спецове отвъд Океана отдадоха донякъде проблемите и на личния имидж на Мъск сред купувачите. Според тях той е загубил потенциални клиенти с все по-честите си намеси в политиката. Милиардерът подкрепи открито Републиканската партия. После беше обвинен в антисемитизъм, та се наложи да опровергава, като дори отиде на посещение в концлагера Аушвиц. 

 
Мъск
  
   
"Макар да очаквахме лошо първо тримесечие, това беше истинско бедствие - коментира анализаторът на Wedbush Дан Айвс, - Смятаме, че това е ключов момент в историята на Tesla, в който Мъск трябва или да промени ситуацията, или да обърне черното представяне за първото тримесечие. В противен случай очевидно предстоят някои по-мрачни дни, които могат да нарушат дългосрочния план за Tesla".

 
 

0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    21, първо се научи да пишеш грамотно, тогава давай акъл. Беше ясно още миналата година, че ще стане така. 2022г. умишлено бавиха доставки, за да изсипят всичко миналата година и после нъц. Спадът тепърва им започва, китайците ще ги смажат, да не говорим, че в Европа електромобилите видимо загиват, заради цената на тока и заминаването на субсидиите. Всеки умен човек иска евтино и качествено, а ТеслАта няма нито едно от тези качества. Главно фирми ги купуват, а сега вече и те не ги искат.
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    "Колко пъти да ти се обяснява че цената на акциите няма нищо общо с дейността на Тесла?" Ха-ха, Митично бустерирания пръв на амбразурата! И с какво има общо цената на акциите, с положението на звездите и ретроградния Мерглокий може би? Ха-ха-ха!
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    До 21: Пазарът показа че най-доброто е Тойота. И че растежът на Тесла свърши. Дори и да пуснат евтин модел, той ще изяде продажбите на Модел 3 и У, не на Тойота. Тойота продават друг вид автомобили - качествени, с дълъг живот и с висока остатъчна стойност. Тесла продават точно обратното - недотествани самоделки бързо губещи стойност и с кратък живот. Различни вселени са това.
  • #21
    1 rate up comment 9 rate down comment
    VAYK ( преди 8 месеца )
    Спад не спад на пазара няма нищо което да е по- добро! Перйода на постоянния растеж не е свършил! Като процент от производителите може и да паднат но като доставки няма шанс! Доставките им ще се покачват непрекъснато следващите години...
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 8 месеца )
    Тесла нямам, за да знам колко са разходите за 50 000 км, но фотоволтаици имам и ти гарантирам, че нямаш никакви разходи след първоначалната инвестиция. Примерно за нетното производство на 10 000kWh годишно са необходими 7,5kW мощност на централата. 10 kW централа струва 8 000 лв - колкото бензин за изминаване на 30-40 хиляди километра годишно със сравнително икономичен автомобил. Тази централа ще произведе ток за над милион километра и ще остане и ток за домакинството.
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 8 месеца )
    Мой, ти с тези 1500лв само гуми не мойш си купи, да не говорим за данъци, застраховки и прочее. Собствената ти ФЕЦ нямали разходи по първоначална инвестиция и поддръжка.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 8 месеца )
    Първо се научи да четеш а след това може да опиташ и да четеш с разбиране. Прочети коментар 13 и ако не можеш да го разбереш отиди при мама да ти го разясни!
  • #17
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 15 ( преди 8 месеца )
    Чети внимателно. Това което си написал през 2014 година ли са го казали? Говоря ти за Плана за 50% ръст съставен през 2014 година който завършва през 2030 година с 20 милиона продажби. По него колко автомобила трябва да произведе Tesla за 2024 година за да не изостане от Плана? Ще ти подскажа. През 2014, когато беше представен този план Тесла произвеждаше 33 000 броя годишно. Ако днес ти изглежда нереален си представи как изглеждаше тогава. Засега го изпреварва. Ще го изпревари и тази година.
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    МитЕ,нещо за пазарната капитализация?Кога да очакваме 20 млн. Тесли?
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 8 месеца )
    Дори Тесла признаха, че няма да има 50% ръст през 2024г както нямаше и през 2023г и най-вероятно няма да има и през 2025г освен ако не пуснат евтиния модел съвсем скоро което ме съмнява