fallback

Skoda срещу Toyota за номер 1 в България

Рекорден март за пазара на нови автомобили, модел на Dacia е с най-голям ръст

Българският пазар на нови автомобили уверено върви към най-силната година в историята си, след като и през март продажбите отчетоха рекордни стойности, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. През третия месец у нас са регистрирани 4504 автомобила в категориите М1 и N1. От началото на годината регистрациите са 13 192 - с 46% повече спрямо миналата година, с 68% повече от същия период на 2022, и дори с 37% повече от 2018, която бе последната силна година преди кризите с WLTP тестовете, Covid-19 и недостига на чипове. Ако темпото се запази до края на годината, ще бъде надминато постижението на 2008 - единствената, в която регистрациите надхвърлиха 50,000.         Dacia Jogger е моделът с най-голям пазарен ръст спрямо миналата година. Снимка AUTOMEDIA         През тази година се очертава и нова битка на върха при най-продаваните марки у нас: Toyota срещу Skoda. След рекордни продажби през първите три месеца, чешкият бранд вече изостава само с 24 автомобила от японския (1869 срещу 1893). Skoda е и марката с най-голям ръст на годишна база между значимите играчи на пазара - цели 173%. С трицифрен ръст могат да се похвалят също Seat, Nissan и Suzuki. При Toyota увеличението спрямо същия период на миналата година е 77%, а при Dacia, която доминираше на българския пазар през по-голямата част от последното десетилетие, ръстът е 54%.   

Топ 10 през март

Toyota Corolla - 239 Skoda Octavia - 226 Skoda Kodiaq - 137 Kia Sportage - 132 Renault Clio - 131 Hyundai Kona - 116 Dacia Duster - 112 Skoda Superb - 106 Dacia Jogger - 93 Nissan Qashqai - 89

На фона на процъфтяващия пазар само шест марки отчитат спад спрямо миналата година: минимален при Mazda и Lexus, по 12% при китайската DFSK и Hyundai (но на фона на рекордни продажби за корейците миналата година), 42% при Audi и цели 73% при Jeep. Американската марка на Stellantis обаче е в процес на смяна на дилъра у нас - "София Франс Ауто" заменя "Витоша Ауто".

Любопитно е също, че делът на т. нар. "реекспорт" - автомобили, регистрирани у нас и после дерегистрирани за износ в чужбина - е спаднал драстично. В миналато той достигаше почти 10% от общия пазар в България, но в момента е само 1.7% (поне по официални канали). Марката с най-много дерегистрирани автомобили до момента е Toyota - 50, пред Suzuki - 43, Citroen - 37 и Peugeot - 22.

При отделните модели шампион по ръст на годишна база е Dacia Jogger, с 477% скок в регистрациите. Драматично са се увеличили и продажбите на Toyota Yaris (368%), Skoda Superb (296%), Volkswagen Golf (260%), Toyota RAV4 (242%), Dacia Duster (209%), Suzuki Jimny и Skoda Kodiaq (по 208%), Skoda Kamiq (205%).          Ford Ranger е моделът с най-голям спад на годишна база. Но високият резултът преди година се дължеше на една голяма обществена поръчка        Само пет модела отчитат спад над 50% на годишна база. При три от тях - Ford Ranger (-72%), Dacia Spring (-58%) и Peugeot 208 (-53%) - обяснението е в големи корпоративни сделки през аналогичния период на миналата година. При Kia Rio (-61%) спадът е логичен заради спирането на производството на модела. Hyundai Kona (-62%) смени поколенията през миналата година и порасна чувствително не само като размери, а и като цена.        50-те най-търсени нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Покупката на кола по дефиниция е емоционална, а не рационална покупка. Ако колите ни стояха вкъщи и другите хора не ни ги виждаха, щяха да са "емоционални", колкото бойлер за топла вода.
  • #5
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Тойота е всеизвестна също с крайната си дървеност и с безобразните икономии откъм неща като шумоизолация. И с носталгичните мултимедии от 90-те...
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не разбирам хората, които са предпочели Шкода пред Тойота при условие, че цените са им идентични. Това здравомислещ човек не би го направил. Тойота е всеизвестна с пословичната си здравина, икономичност и практичност. Няма друга марка с подобна репутация. В същото време Шкода ползва старите технологии на компанията майка с всичките проблеми съпътстващи ги, а те не са никак малко. От поне 10 г.двигателите им са маслояди. Всичките при това. Да не говорим за другите проблеми, че е дълго.
  • #3
    До долния ( преди 7 месеца )
    Къде намесвате Тойота с боклукчавите Шкода
  • #2
    Бастри ( преди 7 месеца )
    Raiders - много съм съгласен с теб.Това тика Шкода напред - продажбата в по - ниските класове.Иначе в другите недоумявам.Купувайки Тойота Камри , реших да проверя и Шкодата.Изумях.Камрито хибрид , 2.5 бензин , всички екстри - 77 000 лева.Шкодата , 2.0 бензин , отрязани екстри - 78 000 лева.Нямах и грам колебание.
  • #1
    raiders ( преди 7 месеца )
    Браво! Научихме се, че по-добре нова кола, макар и по-нисък клас и коне, отколкото риска и гъзърията. Аз ще допринеса с 1бр. тази година, дано я карам поне 5г. (колкото и е гаранцията). За първи път ще.ми е, пожелавам го на всеки. Иначе 2-рака по 200к.с. и електрички ще.има.винаги и можеш ца 1.ден да я.вземеш.
fallback
Последни