IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda срещу Toyota за номер 1 в България

Рекорден март за пазара на нови автомобили, модел на Dacia е с най-голям ръст

Българският пазар на нови автомобили уверено върви към най-силната година в историята си, след като и през март продажбите отчетоха рекордни стойности, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. През третия месец у нас са регистрирани 4504 автомобила в категориите М1 и N1. От началото на годината регистрациите са 13 192 - с 46% повече спрямо миналата година, с 68% повече от същия период на 2022, и дори с 37% повече от 2018, която бе последната силна година преди кризите с WLTP тестовете, Covid-19 и недостига на чипове. Ако темпото се запази до края на годината, ще бъде надминато постижението на 2008 - единствената, в която регистрациите надхвърлиха 50,000.
   
   
Dacia Jogger
Dacia Jogger е моделът с най-голям пазарен ръст спрямо миналата година. Снимка AUTOMEDIA
  
    
През тази година се очертава и нова битка на върха при най-продаваните марки у нас: Toyota срещу Skoda. След рекордни продажби през първите три месеца, чешкият бранд вече изостава само с 24 автомобила от японския (1869 срещу 1893). Skoda е и марката с най-голям ръст на годишна база между значимите играчи на пазара - цели 173%. С трицифрен ръст могат да се похвалят също Seat, Nissan и Suzuki. При Toyota увеличението спрямо същия период на миналата година е 77%, а при Dacia, която доминираше на българския пазар през по-голямата част от последното десетилетие, ръстът е 54%.
  

Топ 10 през март

Toyota Corolla - 239
Skoda Octavia - 226
Skoda Kodiaq - 137
Kia Sportage - 132
Renault Clio - 131
Hyundai Kona - 116
Dacia Duster - 112
Skoda Superb - 106
Dacia Jogger - 93
Nissan Qashqai - 89

На фона на процъфтяващия пазар само шест марки отчитат спад спрямо миналата година: минимален при Mazda и Lexus, по 12% при китайската DFSK и Hyundai (но на фона на рекордни продажби за корейците миналата година), 42% при Audi и цели 73% при Jeep. Американската марка на Stellantis обаче е в процес на смяна на дилъра у нас - "София Франс Ауто" заменя "Витоша Ауто".

Любопитно е също, че делът на т. нар. "реекспорт" - автомобили, регистрирани у нас и после дерегистрирани за износ в чужбина - е спаднал драстично. В миналато той достигаше почти 10% от общия пазар в България, но в момента е само 1.7% (поне по официални канали). Марката с най-много дерегистрирани автомобили до момента е Toyota - 50, пред Suzuki - 43, Citroen - 37 и Peugeot - 22.

При отделните модели шампион по ръст на годишна база е Dacia Jogger, с 477% скок в регистрациите. Драматично са се увеличили и продажбите на Toyota Yaris (368%), Skoda Superb (296%), Volkswagen Golf (260%), Toyota RAV4 (242%), Dacia Duster (209%), Suzuki Jimny и Skoda Kodiaq (по 208%), Skoda Kamiq (205%).
   
    
Ford Ranger
Ford Ranger е моделът с най-голям спад на годишна база. Но високият резултът преди година се дължеше на една голяма обществена поръчка
  
   
Само пет модела отчитат спад над 50% на годишна база. При три от тях - Ford Ranger (-72%), Dacia Spring (-58%) и Peugeot 208 (-53%) - обяснението е в големи корпоративни сделки през аналогичния период на миналата година. При Kia Rio (-61%) спадът е логичен заради спирането на производството на модела. Hyundai Kona (-62%) смени поколенията през миналата година и порасна чувствително не само като размери, а и като цена.
  
   
50-те най-търсени нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тойота Камри започва от 80 хил. лева. За тия пари можеш да си вземеш Шкода Супърб комби 4x4, 200 к.с. най-високо ниво на оборудване. Тойотата не знам колко е здрава, но е с изключително грозен и евтин интериор, както всеки японски автомобил. Ако искаш нещо малко по-прилично, трябва директно да отидеш на Лексус.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 2 седмици )
    Аз съм го карал "новото" Камри и не мога да кажа нищо положително. Не съм фен и на Шкодата впрочем, но тя поне е приятна за каране и удобна
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кольо ( преди 2 седмици )
    Може би не много добър пример, но все пак...Разговор с шофьор на такси с нова закупена Octavia вече на 2 години и около 100хил км. За 2 години 2 пъти е имал проблем с DSG кутията оправена под гаранция. Притесняваше се човека, че трябва да разкара колата, че ако пак се случи ще е скъп ремонта. Иначе си харесваше колата, но се притесняваш, че ще се развали.....Моята Тойотка е на 2 години и 65хил км и абсолютно нищо не се е развалило до сега и въобще не се притеснявам че ще се развали - Тойота
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Бастри ( преди 2 седмици )
    До #7 , явно са.Двата автомобила нямат много общо.Камрито превъзхожда отвсякъде.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ясно е, че другите марки предлагат понякога повече лукс или по-хубав дизайн, но ако искате колата да ви служи вярно и безпроблемно дълги години то си купете Тойота.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Me ( преди 2 седмици )
    Kamiq-та е яко добра цена, особено когато има и отстъпка за стар автомобил. Проблемът е, че се чака безобразно много. Затова предполагам, че регистрациите тепърва ще растат, като почнат да е появяват поръчаните автомобили. Тествал съм колата, много ми хареса, с със сроковете на доставка и добра отстъпка си взех Каптур в наличност. Шкодите виспков наличие слаби двигатели и/или ръчка. Автомати почти няма.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    a ( преди 2 седмици )
    в момента Шкода са пуснали 20% отстъпка за Сюпърб, така че нищо чудно да се купуват. То няма какво друго да вземеш от този клас под 70 бона
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Иван до Иван ( преди 2 седмици )
    Не знам за кой сервиз на Тойота говорите, но този в Русе е чудесен и нямаме подобни проблеми. Що се касае до производството- само корола седан и CH-R се правят в Турция. Въпреки това са качествени и с 10г. гаранция.
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Иван ( преди 2 седмици )
    Когато аз си купувах нова кола, лично мен ме отказаха 2 неща:1 - повечето коли които се продават в България са произведени в Турция, а там качеството им на сглобяване е много далеч от останалите заводи на тойота.2 - имат страшно много сервизни акции - по принцип това е хубаво, но в нашата конкретна държава не. При всяка акция, нашите големи майстори не спазват правилата -> от рода на "Те ще ми кажат как да го сглобя това" и накрая винаги остават части. След 2-3 акции и колата ти трака и дрън ...
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 2 седмици )
    Към 400 души са си купили по-скъпия Супърб миналата година, и към 20 души са си купили чудесната Камри. Възможно е всички те да са и-.иоти, разбира се. Но е възможно и другото...