IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои автомобили губят най-много от стойността си за година?

Рекордьор е Mercedes-Benz EQS, при който цената спада наполовина

Не е тайна, че новите автомобили търпят голям удар по стойността си, след като напуснат шоурума. При някои от тях обаче цифрите са шокиращи, а пример за това е Mercedes-Benz EQS. Луксозният електрически седан губи колосалните 48,7% от средната си цена само след година собственост, сочи проучване на iSeeCars.


Mercedes-Benz EQS


Загубата на стойност се равнява на 65 143 долара, колкото струва една нова E-Class в САЩ. И това не е единственото електрическо превозно средство в списъка на iSeeCar с най-бързо обезценяващите се автомобили. Пет от първите десет превозни средства в проучването са електромобили, като Nissan Leaf е на второ място. Той губи 45%, което означава 15 786 долара само за година.

На трета позиция се нарежда модел с двигател с вътрешно горене - Jaguar F-Pace, при който загубата е 35,4% (28 555 долара). По подобен начин се справят още Alfa Romeo Giulia - спад от 33,4% (16 297 долара) и Kia EV6 - минус 33,3% (18 081 долара).

В Топ 10 по този показател попадат още Hyundai Ioniq 5 - 32,9% (16 805 долара), Volkswagen ID.4 -32,9% (15 609 долара), Alfa Romeo Stelvio - 32,3% (17 495 долара), Nissan Murano - 32,0% (13 842 долара) и Mercedes-Benz S-Class -31,5% (45 781 долара).


KIa Rio


В същото време проучването показва, че има много превозни средства, които не понасят подобни финансови удари. Те са предимно хибриди, но в челото се намира модел, който не е типичен за американския пазар - Kia Rio. Субкомпактният хечбек губи само 0,1% от стойността си за година, което означава, че малко използвано Rio се продава за толкова, за колкото е купено. За това вероятно помага и фактът, че моделът беше премахнат от гамата на Kia за 2024 г.

Лидер в тази класация е Land Rover Range Rover, чиято цена за година дори се увеличава с 2,8% (4067 долара). Следват Kia Rio (-0,1% -21 долара), Mercedes-Benz G-Class (-2,3%, -4587 долара), Ford Maverick (-4,1%, -1385 долара), Ford Maverick Hybrid (-4,4%, -1474 долара), Toyota Sequoia Hybrid (-4,6%, -3737 долара), Toyota Corolla Hybrid (-5,0%, -1359 долара), Toyota RAV4 Hybrid (-5,3%, -2131 долара), Honda Civic (-5,5%, -1577 долара) и Kia Sportage Hybrid (-5,9%, -2085 долара).

Проучването включва оценка на обявите за продажби на 1,6 млн нови и употребявани автомобили през първите 3 месеца на 2024 г. Всички превозни средства са моделните години 2023 и 2024, като средният им пробег е 20 000 км. Нишовите модели с малък обем на производство са изключени от изследването.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 2 седмици )
    Като струва 200 бона, нормално да се обезцени на 150. Иначе мерджана е една от електричките с най- голям пробег. При 120 прави.над 600км, Лусито само е повече, ама и там цената е само за избрани. Ако крада като наще политици/мафиоти къв ми е проблема да карам и Ламбо Урус за 250 бона, иначе за бедните работещи като мен, дето си плащат и са честни и със жена си, само нова Дачия:)
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Докторът ( преди 2 седмици )
    Nissan leaf най-лошата кола произведена някога. Не съм изненадан.Mercedes е за милионери, докато нисана е за мизерници. Разликата е огромна. На владелците на mercedes не им пука колко губи в цената.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Кои хора си купуват S класа втора употреба? Сутеньори и потенциални бандити. И като закъсат нямат нямат пари за поддръжка.Тези същите едва ли биха си купили Електрическа S класа.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 2 седмици )
    Все пак това са данни за САЩ. В Европа не знам дали картината е същата, тъй като вчера някъде мернах заглавие, че цените на колите втора употреба рязко са се повишили. *** разбери каква точно е истината.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До bg ( преди 2 седмици )
    Аз онзи ден изпреварих бензиново porsche с буса. Да знаеш буса ми е по-бърз от porsche.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Това е все едно да изпреваря гост и турбо които карат с 90 км в час по магистралата защото пътните условия не позволявали повече и да кажа че абсолютно всички баничарки и toyota corolla карат с 90 по магистралата.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Сигурен съм че както си караш по 1 000 км на ден с баничарката изпреварваш стотици електромобили и досега не си пил изпреварен от нито един електромобил. Също така не си виждал повече от една-две зарядни станции по пътя и това е причината тези шматки да карат толкова бавно. Как да кара бързо като дори да има зарядна станция трябва да прекара минимум 4 часа да зареди преди да тръгне, нали? А най-вероятно, кара бавно за да пести с s класата за половин милион. Логично звучи от твоята уста.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Странно електромобила с най-голям пробег (от това се предполага и най-голям живот на батерията от моделите с такъв тип батерия..) да се обезценява най-много. И пак класацията е от друг континент..
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 2 седмици )
    Оня ден задминах един такъв Мерцедес с баничарката :-) Беше закрепил на 120Иначе ел. колите станаха като телефоните. След 2 години вече е остаряла, а след 5 вече има 100 по-нови моделателефон на колела ;-)
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Напълно нормална тенденция. Ако нещо поскъпва като ново и ще продължава да се вдига и в бъдеще въпреки че няма никакъв технологичен напредък, е нормално цените да се вдигат и на вторичния пазар. Особено ако от година на година става все по дефицитно. На другия полюс са новите технологии, които поевтиняват всяка година още при покупка като нови, а освен това остаряват технологично и се обезценяват, защото всеки предпочита новата технология. Много има да падат цената им и в бъдеще до платото.