Трицветен списък от иновации, дълъг почти два века - от двигателя с вътрешно горене до LED фаровете. Италианци се гордеят със своите изобретения в автомобилната индустрия. И не само с тях, но специално при колите тази държава е дала наистина много на света. Някои от новостите са част от автомобилите ни до ден-днешен.
10 изобретения, с които Италия промени автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Грозно мръсно и лошо. Това са прилагателните, използвани за дизелови двигатели до 80-те години. Нормално приети в други сектори (морски, железопътен или селскостопански), никой не ги иска на автомобили, защото с право са смятани за шумни, лошо работещи и ненадеждни поради силните вибрации.
Репутацията на дизелите започва да се променя благодарение на Fiat . Воден от енергийната криза от 1970 г., компанията разработва първия дизелов двигател с компресор без предкамера , заменен с технология за директно впръскване. Fiat Croma дебютира през 1986 г., базиран на платформата, споделена с Lancia Thema, Alfa Romeo 164 и Saab 9000 . Това е първият автомобил в света, предлаган от 1988 г. с турбодизелови двигатели с директно впръскване. Fiat Croma 1.9 Td id може да се похвали с 92 к.с. без прекомерни вибрации и много подобрена консумация (около 25% по-малко) в сравнение с дизелите със същия работен обем от онова време. Е, някои проблеми остават както по отношение на шума, така и на емисиите.