Електрическите и хибридните автомобили в някои от засегнатите от силните наводнения райони в Италия са поставени под карантина. Става въпрос най-вече за област Емилия-Романя, където природното бедствие нанесе най-сериозни поражения, а причината е опасност от запалване на електрифицираните превозни средства.
Повод за издаване на заповедта е инцидент от Равена, където Nissan Leaf се запалва пред дилърски център на японската марка. Въпросната кола е прекарала повече от 24 часа потопена във водата, а няколко дни по-късно, без да бъде местена, се запалила. Пристигналите на мястото на инцидента пожарникари за 15 минути успели да решат проблема, но кметът и общинските съветници на Равена са решили да се застраховат.
Въведените мерки за безопасност предвиждат всички електрически и хибридни превозни средства, които са били засегнати от наводненията, да бъдат поставени под карантина за 15 дни. През този период те трябва да стоят на открито, като се намират най-малко на 5 метра от други автомобили и сгради.
Тези мерки логично пораждат въпроса „Наистина ли електромобилите са по-опасни при контакт с вода?“ По принцип, това не е така, тъй като техните батерии са изолирани, за да бъдат предотвратени химически реакции и пожари. Съгласно изискванията на ЕС, електрическото превозно средство трябва да може да издържи на инфилтрации дори след 30-минутно потапяне във „вана“ с дълбочина метър. Ако това не беше така, колите на ток нямаше да могат да издържат на силни валежи.
Следователно, по правило, електрическите автомобили са безопасни. Случилото се в Емилия-Романя обаче е изключително събитие, което е извън обсега на всяка технология. Никоя кола не е създадена да издържа с дни под 1 метър (или повече) вода. Тук вече става въпрос за превозни средства, които вероятно са получили сериозни щети от наводнението и са загубили част от изолацията на батерията.