IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за електромобилите – палят се сами след дъжд

В Щатите вече са регистрирани десетина инцидента след урагана Иън

Само няколко седмици след като ураганът Иън премина през Флорида, местните собственици на електрически автомобили са изправени пред неочакван проблем. Колите им започнали да се самозапалват по време на движение, като само за няколко дни са регистрирани повече от 10 такима инцидента.


Tesla пожар


Експерти вече разбраха какъв точно е проблемът - след проливните дъждове в акумулаторните отделения на електромобилите е попаднало голямо количество влага, което е причинило корозия по батериите. Колкото повече се окисляват те, толкова по-голяма е вероятността от пожар, който в някои случаи е предшестван от експлозия.

Проблемът е, че Флорида е вторият по големина пазар за електрически автомобили в цяла Америка. В този щат са регистрирани около 95 000 коли с нулеви вредни емисии, като все още не е известно колко от тях са били засегнати от урагана.

В края на лятото експерти от френската застрахователна компания AXA направиха проучване и установиха, че електрическите автомобили са много по-опасни за пътниците при сблъсък от колите с класически двигатели с вътрешно горене. Освен това отстраняването на последствията от авариите за електрическите автомобили се оказа значително по-скъпо.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Тесла. ( преди 1 година )
    Тоя Пепи е го ли ритнаха вече по г...... а????
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Честито теслари!Купете си парфюм с мирис на изгоряла Тесла.
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си? Виждал ли си батерия на Тесла? Батерията е с течно охлаждане и няма съприкосновение с въздуха. Ти да не мислиш че е с въздушно охлаждане?
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 1 година )
    Що за глупости плещите тук. Батерийте били херметизирани?! Е те тогава ела да видиш кво избухване ще пада МАСОВО. Батериите имат нужда от много ама много интензивно охлаждане. Как ще стане тая работа като ги херметизираш. Освен това на всички е ясно колко аматьорски и набързо проектират и произвеждат много от новоизлюпените марки. Та Мъск дето е месията в бизнеса няма отдел за контрол на качеството. Щото е наясно какви ще са резултатите. Аз в такъв коптор няма да си кача семейството.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Проблемът на електричките не е в технологията като цяло. Проблемът е, че батериите са и ще останат скъпи. Не вярвайте на простотиите, че ще поевтинеят драстично. Всички суровини поскъпват. Някои двойно за година... Та, с цел да произведат евтин и продаваем автомобил, много от нещата изобщо не се изпипват. Масовата електричка има куп проблеми с качеството на ел. системата като цяло и особено със софтуера, който едва ли не е някакъв изкуствен интелект, който ще управлява и ще се грижи за всичко..
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 и 3 ( преди 1 година )
    Нещо да коментирате за BYD Blade Battery? Как се пали, как гърми нещо да споделите?
  • #5
    1 rate up comment 13 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Да ям цианкалий всеки ден или да ми падне саксия на главата. Ясно е кое ГАРАНТИРА гушване на чемшира преждевременно. Ясно е на образованите, взимащи решения кое се пали по-често: ДВГ или Ел. Ясно от самолет. Когато фактите говорят и боговете мълчат. В резултат: пълна и необратима забрана на ДВГ в Еврозоната. Който го е много шубе, да кара коли с херметични батерии (Tesla). Принципно тарикат мъж не църка. Но тука не са мъжкари, а философстващи принцеси. И обиждат на "***", което си е проекция
  • #4
    19 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    В главата си тотал щета дори без наводнение! Колите с ДВГ може да не запалят, но няма да ти застрашат живота, докато при електрокара е съвсем различно и можеш да изгориш, за да светиш, както често се случва с хора намиращи се в купето на тези самоходни факли, които често и избухват, което обрича всички вътре. Да, зная, че на такива, като теб подобни неща никога не могат да се случат. Вие сте брзсмъртни направо...
  • #3
    6 rate up comment 21 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    На това му се казва технически проблем и това е най-малкото което можеш да очакваш от наводнен автомобил. Повечето автомобили с двг след наводняване са си тотал щета дори без да се палят. Електромобилите поне имат някакъв шанс.
  • #2
    7 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вярно...невярно...как да разберем, като по-обща и неясна статия не може и да има? Коя марка? Батерията на повечето електромобили е херметично запечатана. Ако е проникнала вода, значи има дефект или някакъв пропуск при проектирането. Статията си е чиста дезинформация. Пак ли от *** я преписахте?