IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо, дори да не искаме, ще започнем да караме електромобили?

Колкото и да не се харесват колите на ток, ползите от тях са много

Не е тайна, че през последните години тенденцията в световен мащаб за автомобили с електрически двигатели силно се засили. Само през първата половина на тази година обемът на продажбите на електрически превозни средства в света се е увеличил с цели 81% в сравнение със същия период на миналата година. И всичко това въпреки факта, че като цяло продажбите на автомобили от всякакъв вид са намалели с 12%.


електромобили


Колкото и някои песимисти да не харесват електромобилите, ползите от използването на електрически превозни средства са наистина много. Например, най-очевидният е икономията на гориво. Не е тайна, че електричеството струва на собствениците на електрически превозни средства много по-малко отколкото собствениците на бензинови или дизелови коли с двигатели с вътрешно горене плащат за гориво.

Едно интересно проучване по темата, при това с прости изчисления, показва, че при средно потребление от 15 kWh на сто километра на електромобил, жител на Китай ще похарчи около $1.22, като средната цена на един kWh в страната е $0.081. От друга страна средната цена на литър бензин в Китай е 1.35 долара. А при среден разход от 10 литра на 100 км в градски цикъл собственикът на автомобил с двигател с вътрешно горене харчи 13.5 долара, което е около 10 пъти по-скъпо.


електромобили


Втората точка, която красноречиво е в полза на електромобилите е цената за придобиване на нови електрически превозни средства. Към момента тя все още е по-висока от тази за аналогични коли с ДВГ, но тенденцията според водещите анализатори е, че цените на автомобил с електрическа тяга постепенно ще се изравнят с тези на бензиновите и дизелови алтернативи.

Заслужава си да се отбележат и различните привилегии за собствениците на електрически автомобили. Така например в някои градове на електрическите превозни средства е разрешено да използват бус лентите и да паркират безплатно в натоварените градски райони. На много места собствениците на ел.коли са освободени от данъци върху превозните средства и т.н.


електромобили


Това отчасти обяснява защо търсенето на електрически автомобили нараства толкова бързо. Но има и друг аспект на нещата. Големите автопроизводители все повече се ориентират към производство на електромобили, като постепенно оставят на заден план традиционните коли с ДВГ. Дали го правят по собствено желание или под натиск е друг въпрос, но очертаващата се тенденция е ясна: Щем-не щем, ще започнем да караме електромобили.


0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бай Ставри ( преди 13 часа )
    а каква е цената на киловат в Дания или Норвегия и колко струва изминаването на 100 км?защо дадената цена е в Китай?в Сибир 1 kW струва 11 копейки - ако ще пишем глупости, но там с електричка няма да стигнеш до съседният град който е на 800 км
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 ден )
    Всички сте прави! Истината обаче е, че целта е електрическото лоби да уравновеси печалбите си с това на изкопаемите горива, и никой от тях не го интересува екологията. Преференциите ще свършат скоро и разликите в цените на енергоизточниците ще бъдат заличени. Това значи, че целта е да плащате за 100 км. пробег една и съща цифра, без значение каква енергия ползвате. Пък вие се препирайте, колкото щете. Не им пречите. Пак ще ви съдерат кожите.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Шопа ( преди 1 ден )
    А, я смени проблема и времето на зареждане + престоят на границите през лятото. А, сега и10 годишна батерия, ако я намериш след 8-9 години. Не ми се четат вече такива глупост!
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до #14 ( преди 1 ден )
    Хибрида ми е Корола и не е малолитражка и не го карам с 90, защото тогава разхода ми щеше да е под 4/100. Явно нищо не разбираш от хибриди и никога не си карал такъв. Качи се, покарай и ела да си говорим! И съм дал разход, защото съм го закръглил да се смята по-лесно. Разхода в момента ми е 4,7/100 по БК, а реално 4,8. Да ти снимам ли таблото? А 15 кВт на електричка зная, че е трудно постижим разход. Нормално е 18-20 кВт реалният разход, което още повече обезсмисля карането на електрокар.
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    ти телефон със шайба ли ползваши палиш колата с манивела и фаровете са газени събуди се света се променя това че нямаш 100 к за електрически автомобил не е причината в теб да го знаеш
  • #27
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Класика ( преди 2 дни )
    Тръмп ще ви оправи откаалки превзели Европа и САЩ!!!! Затова ги е страх! И всички които лансират най опасните за човешкото здраве и най замърсяващи въздуха и озона,тези еко- убийци,тези електрически брутални погубващи света коли,това черно оръжие на печалбарите наречено кола,всички гангстери печеливши за своя облага и погубващи всичко ще отидат при Бай Ставри!
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ивайло ( преди 2 дни )
    Защото не можем да си го позволим 85 процента от Българите
  • #25
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Шофьор от 1976 ( преди 2 дни )
    Няма да стане!
  • #24
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Това ще стане ясно, но нито ще е скоро нито ще стане изведнъж.
  • #23
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 дни )
    До 22 - така де, горе долу толкова години ще минат от сега! Колкото от първата кола с ДВГ, докато са станали масови! Има няма, 50 години.... Много от фенчетата на електричките тук дори няма да доживеят да го видят това!