Японският автомобилен производител Mitsubishi представи ново поколение хибридна система, която дебютира на кросоувъра Xforce за тайландския пазар. Това е по-нататъшно развитие на вече доказаната технология e:Motion, позната от хибридния кросоувър Expander.
При Expander HEV задвижващата система е с едностепенна скоростна кутия, докато нейното новото поколение е с двустепенна. Електрифицираният агрегат може да работи както в последователен, така и в паралелен режим, като при Xforce HEV се състои от 1,6-литров атмосферен бензинов двигател с мощност 107 к.с. и електрически мотор със 116 к.с.
В случая автомобилът потегля на електрическа тяга, след това се включва двигателят с вътрешно горене, а при високи скорости кросоувърът работи изцяло на гориво. При спиране и движение по инерция се активира режимът на рекуперация. От Mitsubishi все още не са обявили капацитета на батерията, нито динамичните характеристики на модела.
Хибридният Xforce е оборудван със система за избор на режим на шофиране със седем предварителни настройки: стандартен (приоритет за зареждане на батерията), електрически (приоритет за шофиране на електрическа тяга) и такива в зависимост от типа настилка – асфалт, чакъл, мръсотия и дъжд.
Mitsubishi Xforce HEV ще се произвежда в завод в Тайланд, докато бензиновата версия на кросоувъра ще се сглобява в Индонезия. Поръчки за модела вече се приемат, като цените стартират от 899 000 бата (26 600 долара). Кросоувърът ще се предлага изключително на пазарите в Азия, но задвижващата му система скоро ще се появи на модели на марката за други региони на света.
Още снимки на хибридния кросоувър - вижте в галерията: