IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изправен пред фалит производител обяви огромни отстъпки

Електромобилите на Fisker се продават на половин цена, което вбеси старите клиенти

Производителят на електрически автомобили Fisker обяви огромни отстъпки на своите модели, след като вече изглежда, че няма как да може да се спаси от фалит. Американската компанията спря производството заради липса на средства и направи отчаян опит да се сдобие с някакви пари, за да обслужва задълженията си, като пусна модела си Ocean на половината от цената му.


Fisker Ocean


Цената на базовата версия на кросоувъра - Sport, е паднала до 27 299 долара (отстъпка от 14 000 долара), докато оборудването от среден клас - Ultra, вече струва 37 299 долара (намаление от 18 000 долара). Флагманският вариант Extreme вече се предлага за 39 799 долара, като тук отстъпката е цели 40 000 долара!

Ситуацията е критична за компанията на Хенрик Фискер, която е на път да направи своя модел най-евтината електрическа кола в Северна Америка. Това предизвика огромно възмущение от страна на клиентите, които са си купили Ocean на кредит, тъй като те дължат на банките повече, отколкото сега струва кросоувърът като нов. Те също така са сериозно притеснение, че скоро колите им ще останат без гаранция и сервизна поддръжка.

Проблемите допълнително се утежняват от намаляването на продажбите на електрически превозни средства. Дори лидерът в сегмента - Tesla, беше принуден да намали производството и доставките на своите автомобили, тъй като растежът на основния пазар на марката - този в САЩ, се забавя от началото на годината. Потребителите се противопоставят на все още високите цени на електромобилите, както и на все още слаба инфраструктура за зареждане.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 месец )
    "Според теб откакто съществува Тесла не би трябвало да съществуват повечето луксозни марки." От 10 години повтарям разликата между луксозен и премиум автомобил. Тесла никога ама никога не е била луксозен бранд, а само отскоро дори и в премиум бранда не попада защото това зависи от цената. А този който е тръгнал с парите си да си купува луксозен автомобил няма да си купи dacia, пропусна тази важна подробност " най-доброто ЗА ПАРИТЕ СИ" за същите пари този с дачията ВИНАГИ ще избере mercedes-а!
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И искам поне единствен факт как правителството помага на Тесла. Аз мога да дам стотина факта как и пречи. Примерно за три години и спряха субсидиите а раздаваха на всичките конглокенти по 7500 за продаден електромобил, включително и по 3 500 долара за продаден хибрид на toyota и останалите, което е удар под кръста за Тесла, въпреки това държеше 80% пазарен дял. Въпреки това държеше 80% пазарен дял. В много щати е забранено да се продава Тесла. Колкото и да е абсурдно включително в Тексас.
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Тесла на няколко пъти бяха изправени пред фалит и винаги са спасявани от американското правителство. Това са факти и сам ги признаваш. Помощ която други автомобилни производители в САЩ не получиха, включително и Фискър." Това не са никакви факти а твои заблуди или откровени лъжи. Tesla един единствен път е получавала ЗАЕМ заедно с всички останали по време на финансовата криза. Тесла ги върна предсрочно за две-три години, останалите още не са ги върнали.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Основния проблем на Хенри Фискър,е че е работил за мъск. Той е в основата на дизайна на Model S.А както знаем, мъск е тиранично,отмъстително същество,което не търпи чуждо мнение и успехи.Позициите на мъск му осигоряват финансирането от правителството, и спъват това на Фискър.Няма да се изненадам ако и зад сегашните проблеми на Фискър,които се оказа,че са не в продажбите, а идват от поток грешна информация и лошо сътрудничество в екипите, не стоят спънки подкупени от мъск.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Кой говори, за настъпвал фалит на Тесла, че искаш някой да ти каже кога е настъпвал. Тесла на няколко пъти бяха изправени пред фалит и винаги са спасявани от американското правителство. Това са факти и сам ги признаваш. Помощ която други автомобилни производители в САЩ не получиха, включително и Фискър. Въпреки, че през 2009-2013 Фискър са много по напред от тесла,вече продават уникален и иновативен автомобил. А Тесла ще пуснат модел S в продажба 3 години след фалита на Фискър
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Ако не бяха Тесла и китайците, даже нямаше да е дошла и щяха да имат под 1% дял"Опитах се да се вместя в 500 символа, но понеже пак ще има неразбра ли защото не е следите контекста, нямаше да е дошла модата на електромобилите и пазарния има дял щеше да е под 1% - под 1 милион продажби годишно. Че и проценти не разбирате. Четири компания щели да доминират 70% от пазара, смях. Това ли разбрахте?
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Според теб откакто съществува Тесла не би трябвало да съществуват повечето луксозни марки. Ама на съществуват че и просперират. Ако гледаме стриктно прагматично защо някой би си купил кола различна от Дачия на газ? Било то Джогър или Сандеро според нуждите? Защо някой би дал 60к лв отгоре за Тесла?
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    "И това 2 производителя с по 3 модела (еднакви в случая на Тесла) да доминират 70% от пазара като нещо хубаво ли ти звучи? Представи си днес да съществуват само Шкода, Тойота с общ дял 70% и БМВ Мерцедес и Ауди. " А ти как си го представяш, че ще се случи? Мислиш ли че когато електромобилите заемат 50% пазарен дял toyota все още ще си стои в ъгъла и ще обяснява как електромобилите нямат бъдеще и модата им ще отмине? Ако не бяха Тесла и китайците, даже нямаше да е дошла и щяха да имат под 1% дял
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А като искате да си говорим с факти дайте този факт кога Тесла е фалирала че аз не си спомням. За разлика от вас аз не съм всезнаещ и е възможно да съм пропуснал затова задавам въпрос. Вие понеже сте всезнайковци и знаете всичко никога не отговаряте на въпроси и вероятно няма да ми отговорите и на този. Доколкото знам Тесла редовно са изпитвали финансови затруднения но никога фалит. Получава ли се финансови помощи които са си връщали за разлика от останалите автопроизводители.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    'Зомбито си мисли, че всички са зомбита! Хората си купуват нови автомобили по съвкупност от огромен брой причини.И сега има много хора които въпреки намаленията на Тесла, купуват по-скъпи и по-неефективни електромобил." Кои са зомбитата? Тези които си купуват скъп неефективен по лоши параметри само заради емблемата или тези които избират да получат повече за парите си без да се интересуват от емблема? Зомбито няма как да разбере, че е зомби! Пропускаш да си зададеш въпроса защо електромобил?