IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.
  
  
нови коли доставка
  
     
Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.
   
    
От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):


 
  

0 от 500
  • #69
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 67 ( преди 7 месеца )
    Можеш ли също така да ми отговориш в прав текст дали според тебе тази година ще бъдат продадени повече електромобили в световен мащаб в сравнение с миналата година? Да или не? Тоест макар и по-бавно се движим към 30%
  • #68
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 67 ( преди 7 месеца )
    Тоест в прав текст наричаш toyota лъжци. Ето че пак сме на едно мнение, но ти не харесваш моето. Toyota са 150% сигурни, че това обещание няма да бъде изпълнено, защото по начало си е лъжа. Точно както са паникьосани, че ако делът на електромобилите премине 30% от продажбите на нови автомобили, те ще са прецакани. Виждам че потвърждаваш мнението ми и имаме единомислие, че както още през 2030 година ще има повече от 30% пазарен дял, така е няма да има такъв електромобил на toyota. Мислим еднакво
  • #67
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А Мите, ти смяташ ли че ако 2030г има телепортация, делът на електрическите автомобили ще е 50 или 100 процента? Въпросите ти вече са от типа, "Ако крокодилът е по-дълъг, отколкото зелен, колко пръста има игуаната?"
  • #66
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Сега ми хрумна и друг въпрос. Смятате ли, че ако toyota наистина постигне 1500 км с едно зареждане за 10 минути за автомобил който струва по-малко от toyota corolla, продажбите на електромобили никога няма да преминат 30% пазарен дял и всички ще предпочитат да карат по-скъпи автомобили с ДВГ които зареждат по-скъпо и имат повече обслужване. Нека са реални 800 км с едно зареждане? Ето сега не говорим за Тесла а само за технологии и за toyota. Аз ще съм този който най-много ще се радва ако го по
  • #65
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 64 ( преди 7 месеца )
    Тук идваме в конфликт с разбиранията на toyota по въпроса. Ако общите продажби на автомобили в световен мащаб не се променят за тези 10 години, то 20 милиона ще представляват почти 30% от световните продажби на автомобили. Засега както са тръгнали нещата за срив на продажбите на електромобили на сто годишните и увеличаване на продажбите на електромобили на BMW, китайците и Тесла, ще трябва да си разпределят някак тези 20-30 милиона продажби на електромобили ИЛИ пазарният дял да стане над 50%.
  • #64
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 62 ( преди 7 месеца )
    Тя Тесла за произвеждане ще може да произвежда 20 милиона до 10на години, но няма как да ги продава
  • #63
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До факт ( преди 7 месеца )
    Въпреки това искаш ли да се обзаложим, че ако не догодина, то след 2 години xiaomi ще продава повече електромобили от toyota, въпреки 100-годишния опит на toyota в производството на автомобили? Знаеш че е така, но няма да ми отговориш, защото отговаряш само на въпроси чиито отговори ти харесват. Още никой не ми е отговорил дали тази година ще бъдат продадени по-малко автомобили от Още никой не ми е отговорил дали тази година ще бъдат продадени по малко електромобили, в сравнение с 2023?
  • #62
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Значи да се върнем на твърденията ми. И според мен Тесла не е измислила електромобила, не измислила батериите, не измислила електродвигателите, и автомобилът не е измислила. Както Тесла така и китайците, намират начин как да произвеждат по-ефективно автомобили батерии и фотоволтаици по вече измислени от някой друг технологии. Ако Тесла наистина успее да произвежда 20 милиона автомобила годишно през 2030 година, Има ли значение кой Какво е измислил, след като не го е приложил на практика?
  • #61
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Факта, че всички китайски хибриди, без значение производителя, са с един двигател - 1,5 и някой с модификация на този 1,5 до 2,0, говори напълно достатъчно за способностите им да правят собствени разработки.Вчера гледах представянето на колата на Xiaomi,дори картата ключ като на теслите, не са се сетили да я направят различна - същата форма,цвят, размер.И всичко друго е копие от западни коли,че даже и профила е 99,9% копие на Тайкан.Copy - Paste трябва да им е на герба.Това им е ДНКто
  • #60
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Единственият им по-значим патент на Тесла - за таблес електроди е писан от бивш инженер от Панасоник, Кунио Тсурута, и всъщност е подобен на патентки на Панасоник от 2006.