IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.
  
  
нови коли доставка
  
     
Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.
   
    
От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):


 
  

0 от 500
  • #109
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Въглишните са губили по около 40 000 лв за всеки час работа с 300MW И продължават да губят " - Интересно - ако не им бяха източили печалбите, щеше да отнеме едно 15 години, да излязат назагуба. Само дето историят апоказва, че идват моменти, в котио излизат на масивна печалба, а ако дойде правителство, което не е просот слугинаж на ЕС, може и да изкарат и 10 млрд. печалби. И не забрявай - това беше с емисиите. Спрем ли да плащаме емисии - охохохо!
  • #108
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Разбираш ли защо е дошъл края на въглищните централи и това не може да е опорка колко замърсяват електромобилите? Един електромобил не зарежда мощност и не я зарежда денонощно. Може да я зареди когато си пожелае и ще го направи Когато токът е най-евтин. Гърците отскачат до България за 20% по-евтин бензин. Не ми обяснявай че някой ще зарежда 300% по-скъп ток и няма да му пука, че бил от въглища и било през нощта. Ще го зареди само ако няма никакъв друг ИЗБОР. Както и за бойлера, отоплението и т
  • #107
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Трети път ( преди 7 месеца )
    Просто да беше казал че не знаеш защо вчера беше 2000 мегавата, утре ще е 2000 мега вата, а днес стабилно беше около 1080 мегавата. Причината е прозаична - днес по обяд цената на тока беше отрицателна и никой не е луд да си пуска фотоволтаиците да доставят ток в мрежата за да плаща. 1000 мегавата по обяд са платили 3500 лева на час, тези които в момента доставят 500 мегавата получават 115 000 лв на час. Въглишните са губили по около 40 000 лв за всеки час работа с 300MW И продължават да губят
  • #106
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,няма кой да ти се върже на опорките с моментните стойностти от ФЕЦ 26,55%. 1083,83 МВт. В 18:23:19 ч. на 31.03.24 година ФЕЦ 12,99% 526,62 МВт и продължава да пада.
  • #105
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 104 ( преди 7 месеца )
    Да не кажеш че не съм ти отговорил за процентите Януари - 59,2GWh...1,9% - февруари - 136,5GWh...4,4% - март - 181,2GWh...5,9% - април - 197,5GWh...6,4% - май - 256,9GWh...8,4% - юни - 356,9GWh...11,6% - юли - 417,4GWh...13,6% - август - 428,8GWh...14,0% - септември - 377,2GWh...12,3% - октомври - 321,4GWh...10,5% - ноември - 180,1GWh...5,9% - декември - 160GWh...5,2% - Средно 256GWh/месец...Общо 3073,11GWh.
  • #104
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Нищо ново под слънце ( преди 7 месеца )
    Ще го питаш Какъв цвят му е автомобила, той отговаря че крокодилите със зелени. Питаш го каква марка автомобил кара а той ти казва бял. Я пробвай пак да разбереш въпроса? Защо при потенциални 2000 мегавата по обяд като всеки ден, в момента фотоволтаиците произвеждат 1000? Какво се е случило с останалите 1000 мегавата И ЗАЩО? Хайде да видим поредната логорея от безсмислени думи ли ще получа или конкретен отговор, включително "не знам", което също е отговор? Залагам на първото, и ще позная 100%
  • #103
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, данните при най силното слънцегреене за денонощието от ЕСО всеки може да ги види.Средното за денонощието колко е,не повече от 5%.
  • #102
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Звездичките в предишното мнение са ***.АЕЦ 51,93%2119.59Кондензационни ТЕЦ 7,10%289.76Топлофикационни ТЕЦ 6,86%279.91Заводски ТЕЦ 3,06%124.98ВЕЦ 0,24%9.99Малки ВЕЦ 3,25%132.51ВяЕЦ 0,45%18.37ФЕЦ 26,55%1083.83Био ЕЦ 0,56%23.03Товар на РБ3247.36 1000 мегавата бяха още сутринта . Защо и по обяд са толкова? Сега ми дойде на ум и друг въпрос конкретно към Гост. Щом в момента 1000 мегавата са 25%, колко щяха да са процентите, ако мощността беше нормалните 2000 мега ...
  • #101
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Аз ясно и категорично изразявам мнението си. Хайде познай кой е изписал 50 коментара без да кажа нищо, дори когато изрично ги питаш какво им е мнението по даден въпрос? Вие пишете много без да казвате нищо. Точното определение от Уикипедия която мразите защото ви описва като психопати, графомани и страдащи от логорея. 100% съвпадение с описанието на всяко едно от тях.
  • #100
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,пак ли си оспамил форума.Описанието за графомания ти пасва като дУпе към цокало.