IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.
  
  
нови коли доставка
  
     
Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.
   
    
От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):


 
  

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе шваба с каскет ( преди 7 месеца )
    "Да, 30% електромобили звучи много по-реалистично от 100% електромобили. " Никога няма да са 100% и почти нищо не е 100%. На ДВГ вече векове не му стигна да е 100% и все още има каруци, А ти защо реши че след 20 години ще са 100% електромобилите? Но не съм съгласен с toyota, че НИКОГА електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял. Мога да се обзаложа че това ще се случи още преди 2030 година. В зависимост от цените, могат да станат и над 50%, ако са по-евтини от ДВГ.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 7 месеца )
    "Защото, Тесльо, електромобилите са нерентабилни и в момента в който спрат субсидиите, а това рано или късно ще се случи," "който не познава миналото, е обречен да го повтори" стара китайска мисъл. Спряха субсидиите на Тесла в САЩ за три години и въпреки това държеше около 80% пазарен дял на електромобилите. Нищо че останалите продължаваха да получават по 7500 субсидии за всеки продаден автомобил. Спряха субсидиите в Германия и продажбите за януари се вдигнаха в сравнение с миналата година
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Още едно голямо БРАВО за Тойота. До колкото знам философията на Тойота е да правят обикновени, но изключително надеждни автомобили, следователно ако не са се развили в електрификацията все още, предполагам е защото нямат най-надеждната технология, това не означава че няма да се случи. Тогава феновете на Тойота(като мен) със спокойствие ще си скочат и на електричка. Няма спор обаче последните години хибридите им са номер едно!!!! И аз карам такъв
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Jm3 ( преди 7 месеца )
    Отговарям на No 12: да, вярвам абсолютно на прогнозата на Тойота. Хибридното задвижване, на което залагат е най-оптималното техническо решение, колкото и това да не се харесва на зелените. Развитието на пазара го доказва. И изобщо пазарът си има собствени закони, не се подчинява на малоумията на Грета Тунберг и компания. Същите, след няма и десет години ще почнат да вият на умряло при вида на планини отработени батерии.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тойота не е оптимист за електромобилите, защото философията им е качествени, надеждни и дълговечни продукти. Точно обратното на самоделките на Тесла, които едва ли ще изкарат 10 години с оригинална батерия. Затова и електромобилите на Тойота са с толкова слаб пробег, а 5 милиона такива трудно се продават.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Да, 30% електромобили звучи много по-реалистично от 100% електромобили. При сегашните технологии, и без субсидии. 1500 км пробег ще е по CLTC, което реално ще е 700-800 км.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Защото, Тесльо, електромобилите са нерентабилни и в момента в който спрат субсидиите, а това рано или късно ще се случи, производителите им ще се окажат със свалени ***.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да питам всички привърженици на toyota. Вярвате ли на toyota, че модата на електромобилите ще отмине? Вярвате ли че максималният дял на електромобилите при продажбите на нови автомобили не може да е повече от 30% дори след 20 години? Вярвате ли че през 2028 година ще изкарат автомобил с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане? Ако спрете да вярвате и започнете да мислите, , мнението ви рязко ще се промени и ще видите, че на пропагандата на toyota не може да се ВЯРВА
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 7 месеца )
    Нали говорим за цифри и за бързо адаптиране в обстановката? Ако toyota беше започнала на равно с тесла, 2023 нямаше да е продала само под 2 милиона електромобила, а щеше да е продала поне 5 милиона допълнително към сегашните 10 милиона с ДВГ и щеше да има допълнително още 25 милиарда печалба, благодарение на същите субсидии и предимства които ползват Тесла. Незнайно защо все обяснявате че само Тесла има достъп до тях, а не всеки който произвежда електромобили. Toyota защо не се възползват?
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 7 месеца )
    За да не си говорим празни приказки, Какво е мнението на toyota за досегашните милиардни инвестиции във водорода? Доколкото си спомням сами обявиха че toyota mirai е била пълен провал и голяма грешка. Нещо което ви повтарям от години на база физични закони, които toyota не може да промени с лобиране. Дали няма да кажат същото за изоставането при електромобилите след няколко години. Пак на база физични закони - транспорта с най-евтината енергия, която ще става все по-евтина и излишна.