В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
Първият чистокръвен сериен спортен автомобил, който получава турбо - 930, се превърна в един от най-бързите „улични“ автомобили на своята ера, но и един от най-опасните.
Базиран на стандартното 911, моделът 930 се задвижва от 3,0-литров, шестцилиндров двигател с въздушно охлаждане, заимстван от Carrera RS 3.0, който, с любезното съдействие на легендарния д-р Ернст Фурман, получава турбокомпресор KK&K, първоначално разработен за 917/ 30 - състезателна кола за сериите Can-Am.