В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
С 256 к.с. и 329 Нм въртящ момент, 911 Turbo стана най-бързият и най-мощният, разрешен за движение по пътищата автомобил, който Porsche някога е разработвал. Въпреки че колата беше оборудвана със здрава система на окачване, огромната турбо дупка я направи непредсказуема и често неконтролируема.
Въпреки недостатъците си, 930 се радва на голям успех и оттогава Porsche продължава да предлага 911 с турбокомпресор.