В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
GM не успява да докаже, че автомобилен двигател с турбокомпресор може да бъде надеждна алтернатива за масово произвежданите агрегати с атмосферно пълнене, но въпрески това няколко автомобилни производители продължиха изследванията и разработките.
През 70-те години на миналия век в производство влизат няколко много по-надеждни автомобила с турбокомпресор, като най-емблематичният е Porsche 930 от 1975 г., известен още като 911 Turbo.