В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
Благодарение на добавянето на турбо, този V8 може да генерира 215 к.с. и 407 Нм въртящ момент. Въпреки че това не е голямо увеличение в сравнение с 190 к.с. и 235 319 Нм спрямо същия мотор с атмосферно пълнене, версията с турбокомпресор предлага много по-нисък разход на гориво.
Моторът обаче има огрмен проблем - не е надежден и затова е спрян от производство само година и половина по-късно-.