В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
През 80-те години на миналия век стаlа ясно, че оборудването на автомобил с турбокомпресор е не само осъществимо, но и печелившо, така че производителите на автомобили предприемат следващата логична стъпка и представят автомобили, оборудвани с две турбини.
Първият масово произвеждан автомобил с двойно турбо е Maserati Biturbo от 1981 г. Заради своя квадратен стил и многобройни проблеми с надеждността, той се смята за един от най-лошите модели, създавани някога от италианската марка.