IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat ще слага по спешност бензинови мотори на електрическия 500

Причината за този доста странен ход се крие в нови европейски изисквания за киберсигурност

Fiat ще направи нещо безпрецедентно, като започне да преоборудва новия електрически Fiat 500 с... бензинови двигатели, твърдят сериозни източници на вестник Il Corriere della Sera. От компанията са изпратили писма на своите доставчици дали могат да покрият нуждите от вдигане на производството до 175 000 автомобила на година във фабриката в Мирафиори.
  
   
Fiat 500
  
    
Това означава увеличение с почти 100 000, тъй като миналата година в завода край Торино са направени  77 260 автомобила. Нарастването ще е изцяло за сметка на планираните нови бройки с бензинов мотор. В италианския завод на Fiat се прави новото поколение на 500, планирано само като електромобил, докато бензиновият 500 е от старата генерация и се прави в Тихи, Полша.  Но сега електромобилът ще получи ДВГ заради новите изисквания за киберсигурност на ЕС. Поостарелият бензинов 500 не отговаря на тях и адаптирането му би струвало по-скъпо, отколкото да се използва по-новата платформа на електромобила, която вече ги покрива.

Същите нови изисквания ще сложат скоро край на продажбите на Porsche Macan и 718 Boxster/Cayman в Европа.

Бензиновата версия на 500 е от фундаментално значение за Fiat. Общо 173 187 бройки на Fiat и Abarth 500 са продадени в Европа миналата година. От тях, забележете, 108 943 са с бензинов мотор. Фирмата се старае всячески да вдигне продажбата на електрическата версии, които вървят под очакванията. Това принуди фабриката в Мирафиори да мине на редуцирани смени, като дори се появи заплахата от временно спиране на производството.
  
  

  

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 и 3 ( преди 1 месец )
    Отново не сте разбрали статията. Вие сте отчайващи.
  • #8
    17 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 и 5 ( преди 1 месец )
    Най-общо казано всички системи в автомобила трябва да са "заключени/криптирани" и недостъпни отвън по некриптирана връзка. Особено такива, които имат достъп и съхраняват лична информация, напр. тел. указател, СМСи, плейлисти и др. Което им идва дюшеш на прозводителите да "сериализират" и "програмират" всички компоненти, т.е. филмът с пазаруване на електронни части от моргите на практика свършва.
  • #7
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Няма търсене на електрокари,ще им слагат ДВГ.
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #5, да имат интерфейс за дистанционно включване, че при нужда да могат да вкарат возещия се в някое езеро кат оная стрина с Теслата. То вече няма значение дали е на ток или на бензин, важното е да не е с ръчни скорости.
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви. изисквания по киберсигурност? Някой ще обясни ли?
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да бяхте уточнили що за изисквания са тези. Стана ми любопитно
  • #3
    15 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    нещо не ги щат тия електрички бре.. казват им че са убави, те пак гледат към бензина.
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да слагат 1.4 t-jet и хората да рахатясат. Нека има избор в крайна сметка, а и на бялото черно не може да се каже. Колкото и й е мъка на Грета Толу.пмерг
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    70000 електрички на година в тоя сегмент на тия безумни цени си е доста сериозно постижение... Като собственик на 500е го пиша това, ама нашето е от стария модел. А цените на старо на новия са все по-примамливи :)