IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Комби срещу SUV – кой е по-добрият автомобил?

Toyota Rav 4 промени играта в битката на семейните коли

Комби или SUV? Сигурно всеки има свое мнение по темата, което нямаме намерение да оспорваме. Ще изброим плюсове и минуси на двата вида автомобили, способни да използват наличното пространство по коренно противоположни начини. Пък всеки да си решава, ако е пред дилемата каква кола да вземе за семейството.
 
 

комби срещу SUV
  
   
Пространство и комфорт, в много случаи съчетани с мощност. Говорим за SUV и комбита, като първите започват да натикват в ъгъла вторите. Много от най-големите пазари на Европа отбелязват ниша от едва 3,5 процента за комбито, някога любима семейна кола. Мача обърна терминаторът Toyota RAV4, чийто неудържим възход започна през 1994 година. И днес японската машина не пада надолу като продажби, дори когато се появиха електрическите конкуренти. Нека да открием силните и слабите страни , които обикновено се свързват със SUV и с комбита.

Въпреки че първите модели се появиха няколко години по-рано, както стана ясно, масовото разпространение на SUV започна да расте рязко в края на първото десетилетие на новото хилядолетие. Това е така, защото предлагането на различни варианти прогресивно се разшири. Започна от първоначалните SUV с максимални размери, характерни за ВИП персони. За да се стигне до компактни модели, достъпни за по-масовия купувач.
 
 

SUV
  
   
Днешният избор е огромен. От компактни SUV, идеални за придвижване из града, до спортни автомобили, насочени към скоростни разходки или дълги пътувания. С една дума, те са многофункционални. Доста офроудъри от миналото минаха в SUV отбора, например Suzuki Vitara или Land Rover Defender. Това е техен плюс пред комбитата, защото не се притесняват от по-лоши пътища, каквито милата ни родина предлага в изобилие. 

За високите хора вертикалното пространство, използвано от SUV, е допълнително предимство в сравнение със семейните автомобили. Особено за тези, които седят отзад. И накрая идва ефектът на безопасност, осигурен от повдигнатите SUV модели. Те носят на по-силни удари по пътя, да не дава Господ.

Оцелелите на пазара комбита, модерни и технологични, продължават да се фокусират върху успешното съчетание между между елегантност и динамика. Тук превъзхождат SUV, защото  реагират по-бързо при движение на волана или натискане на газта. Няма съмнение, комбито е по-стабилно от конкурента при завои. Производителите вече повдигат някои модели, точно за да се противопоставят на SUV по неравните пътища.

Що се отнася до вътрешното пространство, комбито може удобно да транспортират петима възрастни с куфарите, тъй като минималния капацитет на багажника винаги нахвърля 500 литра. 
 
 

комби
  
     
Оставайки на фронта на безопасността, в много случаи SUV-овете страдат от поведението на пътя, принуждавайки електрониката да се намесва по-често отколкото при комбитата. Това е така, защото по-голямото тегло и по-големият просвет се отразяват на колебанията на каросерията, особено при завиване и спиране. Що се отнася до видимостта , ако от една страна височината осигурява по-широк фронтален обзор, от друга прави по-трудно разпознаването на различни ограничители на трафика.

Теглото и размерите на SUV-овете също влияят върху потреблението и емисиите, които са по-високи от тези на комбитата в същия сегмент. Същото важи и за електрическите SUV , като пробегът се ограничава като цяло по-висок аеродинамичен коефициент в сравнение със семейните автомобили.
 

 

0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Замислих се по темата, защото имам и джипка и комби. Честно казано и двете ми харесват.
  • #3
    21 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    кросовъра е изкуствено продължение и уголемяване на първичните и вторични полови белези
  • #2
    42 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    СУВ не само че няма предимства пред едно комби, но дори място за сравнение. Оправданията, че гледаш от високо или може да катериш бордюри при паркиране са абсолютни глупости. За оф-роуд възможности пък въобще да не говорим.. Бие повече на показност и комплесарщина.
  • #1
    40 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Аеродинамика за тухла-четворка, 20 цола гуми, дето се сменят с лебедка, разход като за камион. Много е евтино да имаш сув - няма що.