IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Комби срещу SUV – кой е по-добрият автомобил?

Toyota Rav 4 промени играта в битката на семейните коли

Комби или SUV? Сигурно всеки има свое мнение по темата, което нямаме намерение да оспорваме. Ще изброим плюсове и минуси на двата вида автомобили, способни да използват наличното пространство по коренно противоположни начини. Пък всеки да си решава, ако е пред дилемата каква кола да вземе за семейството.
 
 

комби срещу SUV
  
   
Пространство и комфорт, в много случаи съчетани с мощност. Говорим за SUV и комбита, като първите започват да натикват в ъгъла вторите. Много от най-големите пазари на Европа отбелязват ниша от едва 3,5 процента за комбито, някога любима семейна кола. Мача обърна терминаторът Toyota RAV4, чийто неудържим възход започна през 1994 година. И днес японската машина не пада надолу като продажби, дори когато се появиха електрическите конкуренти. Нека да открием силните и слабите страни , които обикновено се свързват със SUV и с комбита.

Въпреки че първите модели се появиха няколко години по-рано, както стана ясно, масовото разпространение на SUV започна да расте рязко в края на първото десетилетие на новото хилядолетие. Това е така, защото предлагането на различни варианти прогресивно се разшири. Започна от първоначалните SUV с максимални размери, характерни за ВИП персони. За да се стигне до компактни модели, достъпни за по-масовия купувач.
 
 

SUV
  
   
Днешният избор е огромен. От компактни SUV, идеални за придвижване из града, до спортни автомобили, насочени към скоростни разходки или дълги пътувания. С една дума, те са многофункционални. Доста офроудъри от миналото минаха в SUV отбора, например Suzuki Vitara или Land Rover Defender. Това е техен плюс пред комбитата, защото не се притесняват от по-лоши пътища, каквито милата ни родина предлага в изобилие. 

За високите хора вертикалното пространство, използвано от SUV, е допълнително предимство в сравнение със семейните автомобили. Особено за тези, които седят отзад. И накрая идва ефектът на безопасност, осигурен от повдигнатите SUV модели. Те носят на по-силни удари по пътя, да не дава Господ.

Оцелелите на пазара комбита, модерни и технологични, продължават да се фокусират върху успешното съчетание между между елегантност и динамика. Тук превъзхождат SUV, защото  реагират по-бързо при движение на волана или натискане на газта. Няма съмнение, комбито е по-стабилно от конкурента при завои. Производителите вече повдигат някои модели, точно за да се противопоставят на SUV по неравните пътища.

Що се отнася до вътрешното пространство, комбито може удобно да транспортират петима възрастни с куфарите, тъй като минималния капацитет на багажника винаги нахвърля 500 литра. 
 
 

комби
  
     
Оставайки на фронта на безопасността, в много случаи SUV-овете страдат от поведението на пътя, принуждавайки електрониката да се намесва по-често отколкото при комбитата. Това е така, защото по-голямото тегло и по-големият просвет се отразяват на колебанията на каросерията, особено при завиване и спиране. Що се отнася до видимостта , ако от една страна височината осигурява по-широк фронтален обзор, от друга прави по-трудно разпознаването на различни ограничители на трафика.

Теглото и размерите на SUV-овете също влияят върху потреблението и емисиите, които са по-високи от тези на комбитата в същия сегмент. Същото важи и за електрическите SUV , като пробегът се ограничава като цяло по-висок аеродинамичен коефициент в сравнение със семейните автомобили.
 

 

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #34 СУВ е удоволствие за хора с възможности - за другите има комби и само комби.
  • #33
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Митьо ( преди 1 месец )
    Комби и само комби. Признал съм ги Е-класите модификация "Т". А ако е "124 300 ТД" от '95,направо е върха! Излишни пари за гориво и поддръжка не ми се дават.
  • #32
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ohoboho ( преди 1 месец )
    Карането на СУВ е много по-готино, но който си харесва комбито, да си го кара.
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #32 нищо не е 1 литър отгоре за удоволствието да шофираш сув. А ако гумите ще те съборят, да, не си за сув, карай си каквото е изгодно и по джоба. Не е нужно да убеждаваш всички, че нямаш средства.
  • #30
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Приятел караше седан на марка Х и го смени за кросоувър на същата марка със същия двигател но вече със 6 скорости. Резултат - на магистрала със 140 плюс 1 литър нагоре разхода + гуми на двойна цена ( от 16ки на 18ки )
  • #29
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    SUV - по-висок разход, по-скъпи гуми, по-твърда возия, по-висока цена нов, по-кофти пътно поведение. Иначе за малко ходене извън пътя - за риба и на село на нивата - са по-добри.
  • #28
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "И накрая идва ефектът на безопасност, осигурен от повдигнатите SUV модели. Те носят на по-силни удари по пътя, да не дава Господ." - абсолютно невярно. Особено когато се ударят SUV със SUV е далеч по-кофти от седан със седан. Доказано е многократно с тестове и се дължи на факта че SUV по-лесно се преобръщат при удар.
  • #27
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Владислав ( преди 1 месец )
    Не, знам, но аз си харесвам комбито. Вярно, че е редно да сравняваме SUV и комби които са в един клас за да е честно. Няма как да сравниш пасат 9 например с Нисан кашкай. Просто смешно е. Аз лично повечето SUV-ове които съм виждал в София са паркетни и малки. Моето комби пасат 5 от 2002г побира точно 2 м секция като бутна седалките и затворя багажника. Мерих с рулетката и пак ще кажа, затворих багажника. Има бая комбита повдигнати от типа на all road и някой доста мощни.
  • #26
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    До #14Ти твърдиш, че CRV минало там, където Х5 не можело. Прегледай се някъде. Лично съм гледал в снега в планината как Х5 тегли CRV по нанагорнища в 2 педи сняг, а Х-са беше и без вериги
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 14 crv ( преди 1 месец )
    Врабец стига хвали тази хонда