fallback

Hertz изгони шефа си, задето поръчал 100,000 Tesla

Компанията се чуди какво да прави електромобилите си, които клиентите подчертано избягват

През 2021, току-що излязлата от тежко финансово затруднение Hertz направи огромен залог за електрическото бъдеще, като поръча 100,000 електромобила от Tesla. Това решение се оказа толкова катастрофално, че в крайна сметка доведе до принудителната оставка на главния изпълнителен директор на компанията Стивън Шер тази седмица.                Опитът от последните години показа, че клиентите нямат особено желание да наемат електрически автомобили, за да не си създават главоболия със зареждането им. В същото време колите на Tesla се оказаха значително по-скъпи за поддръжка от всички конвенционални модели, с които разполага Hertz. Накрая компанията се принуди да анулира последната част от поръчката си, както и планираната покупка на електрически автомобили Polestar, и да обяви за продажба 20,000 от своите Tesla на много ниски цени. Акциите на Hertz, които навремето поскъпнаха драматично след обявяването на "електрическия" курс, сега се търгуват за едва 20% от стойността си през 2021. Затова и Шер бе принуден да се оттегли от поста.

Необичаен е и изборът на неговия наследник: Джил Уест, доскорошен ръководител в Cruise, поделението за автономни автомобили на General Motors. Самата Cruise се оказа голямо разочарование, след като бе принудена да прекрати тестовата си програма в Калифорния.

Важно е да уточним, че американският Hertz е съвсем различна компания от международния, който е представен в България чрез гръцкия си франчайз.       

 

fallback
  • #20
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Електромобилите не вършат работа във всички случаи и на всички хора.От Херц са го разбрали по трудния начин.Можело е да пробват с по малко бройки,загубите щяха да са по малки.Пак добре,че са отказали останалите поръчани Тесла и Polestar.
  • #19
    Докторът ( преди 7 месеца )
    Толкова ли е трудно да изчислиш че за една Тесла можеш да вземеш примерно четири рено клио и да получиш тройно повече пари като печалба. Наистина този не става за шеф.
  • #18
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката - електричка не може да извършва прости математически сравнения.Били поръчали 100 к.Тесли,получили първите 20 к. Тесли,останалите 80 к.Тесли ги отказват.
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Както температурите могат да започват да падат с наближаването на пролетта, цената на тока да се вдига за определени часове, цените на електромобилите да се качват и да слизат, цените на акциите също, то точно средните стойности са важни, а не моментните. От херп просто не избраха правилния момент и купиха на най-високите възможни цени. След това позиционираха в луксозния сегмент със съответните високи цени за наем, не се възползваха да си изградят собствени зарядни от които да печелят.
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )По добре късно отколкото никога.Пак навреме са се усетили от Херц че стоката, която предлагат под наем не струва." Колко пъти да ти се обяснява че всеки път когато споменеш време мощност енергия или процент или която и да е цифра се излагаш! Щяха да са се усетили навреме, ако се бяха усетили преди покупката, а не две години по-късно. А ето ти още едно клипче за "времето" което снимах преди няколко минути за тебе https://youtu.be/iu3Q7Dpxcf4
  • #15
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Анонимен ( преди 22 минути )МитЕ,сравни цените за смяна на масло, ремъци и филтри с цените за смяната на батерията,електромотора и гумите и ще разбереш.Всичко което си изброил ремонт ли е или поддръжка или отново не правиш разлика както между мощност и енергия?
  • #14
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Не забравяйте, че България не е основния пазар на електрически автомобил, и масово в Европа пърите собственици на повечето коли без значение електрически или не, ги притежават между 3-5 години. Предполагам тези хора не ги вълнува смяна на батерия, а колко ще им струва поддръжката през този период. Това е един от големите минуси за мен лично - след 5 години електричките се обезценяват много, поради възможни скъпа подмяна на батерия ако е извън гаранция.
  • #13
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Мисля това което имате предвид е по-скоро обслужване- смяна на масла, и консумативи. А поддръжка мисля е всичко което плащаме за да държим автомобила на пътя - това(за мен) включва и застраховка и пътна такса + ремонти, обслужване и гориво. Имат много +сове електричките, но сравнение с конвенционалните имат и доста минуси. Хибридите са много добро решение между двата - първоначална цена/цена за поддръжка
  • #12
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитЕ,сравни цените за смяна на масло, ремъци и филтри с цените за смяната на батерията,електромотора и гумите и ще разбереш.
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    По-просто не знам дали може да се каже - "клиентите нямат особено желание да наемат електрически автомобили, за да не си създават главоболия със зареждането им". Край на цитата.
fallback
Последни