Компанията се чуди какво да прави електромобилите си, които клиентите подчертано избягват
През 2021, току-що излязлата от тежко финансово затруднение Hertz направи огромен залог за електрическото бъдеще, като поръча 100,000 електромобила от Tesla. Това решение се оказа толкова катастрофално, че в крайна сметка доведе до принудителната оставка на главния изпълнителен директор на компанията Стивън Шер тази седмица.
Опитът от последните години показа, че клиентите нямат особено желание да наемат електрически автомобили, за да не си създават главоболия със зареждането им. В същото време колите на Tesla се оказаха значително по-скъпи за поддръжка от всички конвенционални модели, с които разполага Hertz. Накрая компанията се принуди да анулира последната част от поръчката си, както и планираната покупка на електрически автомобили Polestar, и да обяви за продажба 20,000 от своите Tesla на много ниски цени. Акциите на Hertz, които навремето поскъпнаха драматично след обявяването на "електрическия" курс, сега се търгуват за едва 20% от стойността си през 2021. Затова и Шер бе принуден да се оттегли от поста.
Необичаен е и изборът на неговия наследник: Джил Уест, доскорошен ръководител в Cruise, поделението за автономни автомобили на General Motors. Самата Cruise се оказа голямо разочарование, след като бе принудена да прекрати тестовата си програма в Калифорния.
Важно е да уточним, че американският Hertz е съвсем различна компания от международния, който е представен в България чрез гръцкия си франчайз.
Още по темата:
-
Гигантът искаше да купи 100,000 Tesla, но е размислил заради твърде скъпите ремонти и ниския интерес от клиентите
-
Бизнес седан на година за 24 000 лева и кросоувър с 4х4 за 23 000 лева - но има и някои уловки
-
От Mustang Shelby GT 350 до Ferrari F12: в каталога на компанията има наистина страхотни оферти