Преселективната роботизирана трансмисия всъщност е подобрена версия на ръчна скоростна кутия, само с два съединителя, серво и контролен блок. Тя се различава от по-простите „роботизирани“ кутии по това, че може едновременно да поддържа две включени предавки и прави възможно плавното преминаване от една към друга без почти никакво прекъсване на потока на мощността.
Роботизираните трансмисии с два съединителя се наричат „преселективни“ заради тяхната конструкция с два вала. Докато, например, първата предавка е включена, управляващият блок вече настройва втората предавка на различен вал. Превключването между валовете става много по-бързо от смяната на предавките в планетарните предавки на конвенционалните хидромеханични автоматични трансмисии, поради което се постига висока ефективност на трансмисията. Тоест роботът избира предавка предварително, а на английски „pre-select” означава „предварителен избор“.
Първоначално роботизираните скоростни кутии с два съединителя са разработени за спортни автомобили, участващи в състезания, но от началото на 2000-те години те бяха активно въведени в масово произвеждани автомобили. Ранните модели на „роботи“ с двоен съединител бяха изправени пред критики от страна на потребителите за тяхната надеждност.
Освен това проблемите често възникват по вина на самите шофьори, които не взимат предвид (или изобщо не знаят) спецификата на работа с такива трансмисии. Освен това някои принципи, които са добри за стандартните „автоматици“, могат да бъдат вредни за „роботите“. С течение на времето бяха идентифицирани слабостите, както и начини, които помагат за за увеличаване на експлоатационния живот на роботизираните скоростни кутии.
7 действия, които увеличават живота на роботизираната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):
За да бъде удължен живота на „роботизираната“ скоростна кутия, не се препоръчва да се държи съединителя натиснат за дълго време и по време на дълги спирания селекторът трябва да бъде поставен в „неутрално“ положение (N). Това ще облекчи напрежението от съединителя. Когато шофьорът държи натиснат педала на спирачката, автоматичната система разпръсква дисковете и прехвърля товарара върху механизмите.
Още по-опасно е, ако водачът не натисне педала на спирачката докрай, тогава автоматичната система затваря дисковете на съединителя и се опитва да премести колата. В този случай цялата структура на съединителя се износва.
За да бъдат елиминирани тези рискове, се препоръчва по време на спирания, продължаващи повече от 10–20 секунди, селекторът да бъде преместен в позиция „N“. Използването на неутрална предавка за движение по инерция не се препоръчва, тъй като това не води до спестяване на гориво и може да повлияе неблагоприятно на състоянието на съединителя при последващо превключване обратно в режим „D“.