IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо изключването от скорост на светофар съсипва автоматика

Преминаването на неутрална предавка в тези условия скъсява живота на трансмисията

Някои шофьори имат навика да превключват автоматичната скоростна кутия на неутрална предавка, като те могат да бъдат разпознати по мигащите светлини за заден ход след спиране на автомобила. Това се случва, защото когато се превключи от режим D на който и да е друг режим, селекторът преминава през режима за заден ход R. Подобно действие може да има неприятни последици за скоростната кутия, категорични са експерти.


автоматик


Повечето шофьори са запазили навика да превключват в неутрално положение при спиране от управление на автомобил с механични скорости. Там това се дължеше на техническа необходимост. При автоматика не е така, но много хора вярват, че за да се удължи живота на такава скоростна кутия, тя трябва да се превключва в положение N или P дори при спиране на светофар.

Подобен съвет се среща в много интернет-форуми, като е съпроводен от различни обосновки. Една от версиите сочи, че преместването на селектора в неутрално положение удължава живота на акумулатора. Твърди се, че след изключване на режим D няма нужда да се държи педала на спирачката. Съответно през този период от време стоповете не светят и в батерията се запазват ценни амперчасове.


автоматик


Между другото, сред тези, които карат коли с ръчни скорости, все още има и такива, които обичат да държат натиснат педала на съединителя, докато спират на светофара. Това е грешка, която обикновено води до бързо износване на съединителя и необходимост от смяна на освобождаващия лагер. Подобна аналогия често се прави от тези, които защитават автоматика от постоянна работа под натоварване.

Какво се случва, ако постоянно превключвате автоматичната трансмисия на режим N?

Честото превключване на неутрална позиция води до постоянно включване и изключване на пакетите на съединителя и в резултат на това до ускореното им износване. Поради това в работната течност влизат повече продукти от износване, които по-бързо запушват филтъра. Това означава, че подобен навик вероятно ще доведе до необходимостта от по-честа смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия - веднъж на всеки 40 000-50 000 км.


автоматик


Безсмислените манипулации на автоматичната скоростна кутия може да имат отрицателно въздействие върху двигателя. Факт е, че на празен ход, когато машината е в режим D, двигателят ще поддържа 900 оборота в минута. А в неутрален режим - около 700 оборота. И тази разлика при потегляне ще принуди двигателя да работи с повишено натоварване. Същото важи и за роботизираните кутии.

Кога трябва да превключите автоматичната трансмисия на режими N и P?

Единственият момент, когато изключването на режим D (движение) би било рационално, е при спиране пред жп прелез със спусната бариера. Тоест, когато стоенето на място може да продължи 10 минути или повече. Това ще позволи на десния ви крак да се отпусне. Само имайте предвид, че ако превключите автоматичната трансмисия на позиция N, трябва да задържите педала на спирачката или да дръпнете ръчната спирачка. Това се прави, за да се предотврати спонтанно връщане на автомобила назад. И ако селектора на автоматичната скоростна кутия се премести в позиция P, тогава колата няма да мръдне никъде.


автоматик теглене


Режим N е предназначен за теглене на автомобил с изключен двигател.. Във всяка друга ситуация няма нужда да превключвате автоматичната скоростна кутия на неутрална предавка. Ако такава трансмисия е в добро състояние и не прегрява, тогава при кратки спирания, до 2-3 минути, е по-добре да остане в режим D.

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    нищо не се разбра ( преди 2 месеца )
    а защо не обяснявате , че в режим " P " - кутията не пълни масло, а че това се случва докато е на D , и че оттам се раждат проблемите ? Щото няма нужда.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Я ( преди 6 месеца )
    Я, понеже съм *** сел3нин, слагам на ауто холд, включвам старт-стоп и колата гаси. Нито мърда, нито двигателя работи, и си стои на Д. После само натискам газта, и колата тръгва. Вий, гражданата, освен да окотите кутията с тия гимнастики, друго нема да направите. А автора да доде да пасе кравите, ама първо ще му дадем куче да тренира, че с тоя акъл веднага с крава няма да се справи.
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 8 месеца )
    Който е писал тази статия, е пълен лаик по отношение на автомобили и трансмисия...
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #24 Имаш правилно написано и структурирано изказване. Но написаното в него е технически неиздържано. Хубаво е да се запознаеш с функцията на маслената помпа в автоматичната трансмисия. Тя няма общо с предаването на въртящият момент. Достига работното си налягане още на празен ход. Истината е, че няма няма значение дали ще изключваш или не. При изключване разтоварваш хидротансформатора или двойният съединител. Ако не изключиш е по-добре за предавателната част на кутията.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 8 месеца )
    Много е прав 24. А на теб тиквата ти е натисната на D. Нищо общо няма автоматика с ръчната скоростна кутия. В допълнение към 24 ще кажа, че и няма охлаждане на кутията на N. Затова най правилното е на светофар или при изчакване на место до няколко минути, най добре е на D. Ако е по голям престой, по добре да се изгаси автомобила и да се постави на Р. Но да държиш на N при престой със запален двигател е голяма грешка. Само при буксировка се ползва.
  • #26
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Лев ( преди 8 месеца )
    Карам автоматика от доста време.. вина ги изключвам на N когато колата е в покой или по инерция. .никакви проблеми...това са пълни тъпни...не пречи...напротив щадите кутията...
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 24 ( преди 8 месеца )
    Точно обратното става с кутиите с двоен съединител. Ако стоиш на D на светофар, вкл. е 1-ва скорост и съединителят е натиснат, все едно стоиш с натиснат съединител с ръчни скорости.
  • #24
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Народ ( преди 8 месеца )
    Никога не поставям автомобила на N дори и да знам, че ще се чака доста! Кутията е изчислена за такива натоварвания и освен, ако няма някъкви проблеми не и пречи въобще. По същата логика би било добре да гсаим и двигателя за да го щадим и пазим от прегряване! При режим D помпата поддържа оптимално налягане за правилната работа на автомата. При поставяне на N налягането пада и при нужда от започване на движение и поставянето на селектора в положение D на самата помпа и трябва време за да го възст
  • #23
    8 rate up comment 7 rate down comment
    ddd ( преди 8 месеца )
    Автора е меко казано некомпетентен. Ако дърпате колата с изгасен двигател на N рискувате да се запалите и изгорите. Спокойно може да се ползва N както за каране по инерция, така и на светофар за исчакване и нищо не се износва.
  • #22
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Излиза, че работата на празен ход (в положение N) ще счупи автоматика. Така излиза от статията.