Преселективната роботизирана трансмисия всъщност е подобрена версия на ръчна скоростна кутия, само с два съединителя, серво и контролен блок. Тя се различава от по-простите „роботизирани“ кутии по това, че може едновременно да поддържа две включени предавки и прави възможно плавното преминаване от една към друга без почти никакво прекъсване на потока на мощността.
Роботизираните трансмисии с два съединителя се наричат „преселективни“ заради тяхната конструкция с два вала. Докато, например, първата предавка е включена, управляващият блок вече настройва втората предавка на различен вал. Превключването между валовете става много по-бързо от смяната на предавките в планетарните предавки на конвенционалните хидромеханични автоматични трансмисии, поради което се постига висока ефективност на трансмисията. Тоест роботът избира предавка предварително, а на английски „pre-select” означава „предварителен избор“.
Първоначално роботизираните скоростни кутии с два съединителя са разработени за спортни автомобили, участващи в състезания, но от началото на 2000-те години те бяха активно въведени в масово произвеждани автомобили. Ранните модели на „роботи“ с двоен съединител бяха изправени пред критики от страна на потребителите за тяхната надеждност.
Освен това проблемите често възникват по вина на самите шофьори, които не взимат предвид (или изобщо не знаят) спецификата на работа с такива трансмисии. Освен това някои принципи, които са добри за стандартните „автоматици“, могат да бъдат вредни за „роботите“. С течение на времето бяха идентифицирани слабостите, както и начини, които помагат за за увеличаване на експлоатационния живот на роботизираните скоростни кутии.
7 действия, които увеличават живота на роботизираната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):
Използването на ръчен режим в задръствания може да се препоръча за намаляване на износването и прегряването на роботизираната трансмисия. Автоматичните трансмисии са склонни да сменят бързо предавките, за да пестят гориво, което може да доведе до чести смени между първа и втора предавка, което увеличава натоварването на целия механизъм.
В такива ситуации водачите се съветват да превключат на ръчен режим и да използват изключително първа предавка, което потенциално намалява напрежението върху трансмисията. Също така трябва да се знае, че много съвременни автомобили, оборудвани с „роботизирана“ трансмисия, като правило са адаптирани към задръствания и оптимизирани да работят без необходимост от намеса на водача в процеса на смяна на предавките.