IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС въвежда мита за китайски електромобили със задна дата

Мярката влиза в сила през юли, целта е да се защитят европейските производители

Европейската комисия планира да започне митническа регистрация на вноса на китайски електрически превозни средства, което означава, че те ще бъдат облагани с мита, ако течащото в момента разследване на ЕС установи, че те получават несправедливи субсидии за постигане на по-ниска цена.


Китайски коли


Самото разследване трябва да завърши през ноември тази година, но ЕС обмисля да въведе временните мита още през юли. В документ, публикуван във вторник, Комисията обяви, че вече разполага с достатъчно доказателства, които показват, че китайските електромобили са били субсидирани от държавните власти, както и че техният внос се е увеличил с 14% на годишна база, откакто разследването официално стартира през октомври.

Митническата регистрация ще започне в деня след публикуването на плана в официалния вестник на ЕС, което вероятно ще стане през следващите дни.
На свой ред, китайската търговска камара към ЕС заяви, че е разочарована от този ход и че скокът на вноса отразява нарастващото европейско търсене на електрически превозни средства. Факт е, че много производители от Китай, включително BYD и MG, която е част от концерна SAIC, се насочват към Европа, предлагайки електромобили на конкурентни цени. По този начин те натиск върху производителите на масовия пазар като Stellantis и Volkswagen Group.

BYD, която изпревари Tesla като най-големият производител на електромобили в света миналата година, обяви през декември, че ще построи завод за автомобили в Унгария, за да увеличи продажбите в Европа. Други китайски компании също обмислят изграждането на производствени мощности на Стария континент или използването на съществуващи вече предприятия.


0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    Когато си малък и слаб, нямаш много опции. Достатъчно е Китай да промени темпа на политиката NEV от 2 на 4 % на година и всички тия големите играчи от Европата са до там. Големият бум на китайските компании като BYD, LiAuto, MG и Geely са финансирани именно по тази програма.Искаш да продаваш в Китай, спазвай квотата за процент чисти автомобили, иначе си купуваш квоти от китайски фирми. Найс а?
  • #3
    14 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е за сметка на крайния потребител в ЕС, който ще плаща за съществуването на неефективни ЕС "производители" на електрокари..
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Жалко за самите производители от ЕС, защото немалка част от уж европейските модели точно там се произвеждат.
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не викат, а направо са се разкрещяли " Ела, вълчо изяж ме" решението вече е написано в края на статията. "Други китайски компании също обмислят изграждането на производствени мощности на Стария континент или използването на съществуващи вече предприятия."