IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайските компании намериха как да навлязат масово САЩ

За целта те ще построят няколко завода за електромобили в Мексико

Китайските автомобилни производители намериха начин как да успеят да влязат на американския пазар, без да плащат допълнителни такси и данъци, които биха оскъпили техните превозни средства. За целта те ще построят заводи в съседно Мексико, откъдето ще транспортират продукцията си в Щатите, съобщава Nikkei Asia.


BYD


Най-големият производител на електромобили в света BYD, който вече изпревари Tesla, води преговори с мексиканското правителство за изграждане на завод, за който вече дори са няколко потенциални места. Едновременно с BYD подобни преговори води и SAIC, която иска да популяризира марката MG в САЩ.

Компанията Chery също има планове за изграждане на завод в Мексико, но пред всички е друг производител от Китай - JAC. Той отвори производствена площадка в страната още през 2016 г., а през 2019 г. се опита да навлезе на американския пазар, но не успя.

Откриването на производство в Мексико, от една страна, осигурява на производителя евтина работна ръка, а от друга - достъп до американския пазар. Мексико е член на Споразумението между САЩ, Мексико и Канада, което намалява търговските бариери между трите най-големи икономики в Северна Америка.

По-специално, изнесените автомобили не подлежат на данък от 25 процента, а купувачите на електрически автомобили, сглобени на континента, могат да разчитат на значителна държавна субсидия.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Те американците са решили да забавят темпа на електрификация не защото нямат какво да купуват, а защото не искат да купуват! Форд , Тесла и прочие техни си марки не искат да купуват, щели да купуват Намсикоюнг и Джекичеп , та да сбъднат твоята мечта за китайско господство при автомобилите и дял от 30%на електрички ..... Плащат ли ви да ги пишете тия глупости или толкова си можете?
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Мда ( преди 2 месеца )
    Открили на *** си ..... въпрос на едно гласуване в сената е нещата да се завъртят така, че облекчения да са само за местни марки, собственици на местни граждани ... Политическите ограничения не са физични закони, те се променят според интереса от днес за утре, а понякога даже от днес за вчера! Още повече когато двете страни са в открита икономическа война
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Уууаа ( преди 2 месеца )
    Картела Синалоа ще си има завод за автомобили!
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "За целта те ще построят заводи в съседно Мексико, " - Упсех с картелите ...
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как да не вземеш. китаец правен от мексиканец. Някои вероятно ще са и с добавена стойност...........
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Американския пазар има огромен потенциал за растеж. Все пак електромобилите там имат само 10% дял и остават още поне 20% за да догонят световните тенденции. Китайските компании са съгласни да поемат този пазарен дял щом американските са решили да забавят темпа за електрификация.