Китайските автомобилни производители намериха начин как да успеят да влязат на американския пазар, без да плащат допълнителни такси и данъци, които биха оскъпили техните превозни средства. За целта те ще построят заводи в съседно Мексико, откъдето ще транспортират продукцията си в Щатите, съобщава Nikkei Asia.
Най-големият производител на електромобили в света BYD, който вече изпревари Tesla, води преговори с мексиканското правителство за изграждане на завод, за който вече дори са няколко потенциални места. Едновременно с BYD подобни преговори води и SAIC, която иска да популяризира марката MG в САЩ.
Компанията Chery също има планове за изграждане на завод в Мексико, но пред всички е друг производител от Китай - JAC. Той отвори производствена площадка в страната още през 2016 г., а през 2019 г. се опита да навлезе на американския пазар, но не успя.
Откриването на производство в Мексико, от една страна, осигурява на производителя евтина работна ръка, а от друга - достъп до американския пазар. Мексико е член на Споразумението между САЩ, Мексико и Канада, което намалява търговските бариери между трите най-големи икономики в Северна Америка.
По-специално, изнесените автомобили не подлежат на данък от 25 процента, а купувачите на електрически автомобили, сглобени на континента, могат да разчитат на значителна държавна субсидия.