Необичаен съдебен процес се развива в Германия. Най-големият автомобилен производител в страната - Volkswagen, съди един от своите дилъри, които внася произведени в Китай електромобили, съобщава Automobilwoche.
Ситуацията вероятно не би предизвикала учудване, ако внесените електрмобили не бяха от марката Volkswagen. На първо време властите са се съгласили искането на автомобилния гигант за конфискуване на колите, но търговецът е подал жалба, като твърди, че вносът е напълно легален.
Дилърът Григорий Брудни се възползвал от „ценовите войни“ на китайския пазар и закупил партида от 22 електрически автомобила ID.6, произведени от съвместното предприятие FAW-Volkswagen. Колите струват наполовина по-малко отколкото в Германия, като дори с логистичните разходи по докарването им, цената им е по-ниска.
В жалбата си търговецът посочва, че е похарчил пари за софтуерни актуализации и за митнически такси, като подчертава, че е получил одобрение от германските власти за внос на автомобили и не е нарушил закона.
Адвокатите на Volkswagen обаче са на друго мнение. Представител на компанията каза пред репортери, че сглобените в Китай автомобили се различават от тези, които се продават в Европа, а също така им липсва система за автоматично спешно повикване. Volkswagen настоява китайските ID.6 да бъде унищожени.
На свой ред, Брудни коментира, че процесът срещу него трябва да бъде показателен и да предупреждава другите търговци да не внасят китайски коли. Въпреки че все още не е взето окончателно решение, търговецът от Хамбург вече е изправен пред сериозни проблеми. Той харчи по 8000 евро месечно за съхранение на спорните коли. Ако съдът вземе страната на автомобилния гигант, тогава бракуването на всеки Volkswagen ID.6 от партидата ще струва на бизнесмена 15 000 евро.