IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш шеф на Volkswagen отново е разследван заради „Дизелгейт“

Наказателното производство срещу Мартин Винтеркорн е възобновено по искане на прокурорите в Германия

Германските власти възобновиха разследването срещу бившия главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн, който напусна поста през 2015 г. заради скалната с манипулирането на данните за изгорелите газове от дизеловите автомобили на компанията, станал известен като „Дизелгейт“.
 
 
Мартин Винтеркорн
 
 
Наказателното производство е възобновено по искане на прокурорите, става ясно от изявление на съда в германския град Брауншвайг.

Винтеркорн беше обвинен, че не е информирал своевременно капиталовия пазар за инсталирането на измервателни устройства в дизеловите двигатели на автомобили Volkswagen, както се изисква от закона.

През 2021 г. стана ясно, че Винтеркорн и трима други висши мениджъри на компанията трябва да платят обезщетение на Volkswagen в размер на 288 млн. евро заради „Дизелгейт“. Делът на бившия изпълнителен директор от цялостното обезщетение възлиза на 11,2 млн. евро.

Според разследването Винтеркорн е знаел, че през 2014 г. Volkswagen актуализира софтуера на автомобилите, което не решава проблема с емисиите. Това е било "необходимо, за да се скрие истинската причина за надценените емисии" на дизеловите автомобили, изтъква прокуратурата.

През 2015 г. се оказа, че автомобилите на Volkswagen са оборудвани със софтуер, който им позволява да подценяват нивата на опасни за човешкото здраве частици от отработените газове. Благодарение на такава система изглежда така, че автомобилите напълно отговарят на приетите стандарти. В действителност обаче нивата на вредните емисии са няколко пъти по-високи от установеното максимално равнище на замърсяване на въздуха. Разследващите изхождат от факта, че Винтеркорн е знаел за манипулацията, но не е докладвал незабавно за потенциалните рискове за инвеститорите.

По-рано тази година бившият главен изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер призна участието си в „Дизелгейт“, като признанията му ще доведат само до условна присъда. Срещу Щадлер беше заведено дело за измама през 2020 г. заради ролята му в скандала, обхванал цялата германска автомобилна група. Както Volkswagen Group, така и Audi признаха, че през 2015 г. са използвали нерегламентиран софтуер за манипулиране на данните при дизеловите модели. Доскоро Щадлер отхвърляше обвиненията на потребителите и регулаторите.


0 от 500
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 24. Каквото и да ти приказват, знай, че става дума за пари. Тази фраза на известния американски драматург Джон Стайнбек трябва да бъде първа и най-важна точка при изграждане на критично мислене! Всичко останало са празни приказки. Дори в САЩ бутнаха някой лев под масата и вместо да трябва да платят 2 милиарда примерно на здравната система, с тях "ги накараха" да изградят зарядни станции от които да печелят.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Т.е. става въпрос за пропуснати ползи (пари) за акционерите ако ги хванат. Смятахме че го съдят за вреда на хората от отровните газове, а то какво било.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Недостатъците на хибридите са, че ако зареждат на паркинга на работното място, за 100 хибрида ще са необходими 100 зарядни, ако изминават по 30км/ден като Гост. На 100 електромобила им стигат 10 зарядни , защото за същия пробег ще зареждат веднъж на 10 дни.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Долен, щом смяташ, че всички шофьори в България всяка нощ си паркират автомобилите в гараж и ако си купят електромобил могат да зареждат по 400-500км всяка нощ за потенциални 150 000км годишно на нощна, какви казваше, че били недостатъците на електромобилите?
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    #18 не. Вика се собствена бензиностанция, на която не ходиш, не спираш, не плащаш, където не смъpди, няма петна от нафта и мАсло, няма опашка на касата и няма "вафличка на промоция да предложа?" На контакта вкъщи се зарежда за 4 секунди: 2 закачаш кабела, 2 го откачаш. #19 нищо подобно. Хибридите нямат DC и зареждат бавно. Хибридите са като русалките. Когато ти трябва риба - получаваш жена, когато ти трябва жена - получаваш риба. 2 натъпкани задвижвания вместо 2 багажника, 4х4 и място за хората.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До по-долния ( преди 11 месеца )
    За времето за зареждане на една електричка ще мога да заредя 5-6 хибрида как мислиш по зле ли е
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 11 месеца )
    Ти контакта в къщи вече зарядна станция ли му викаш.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пак въпрос без никакви критерии, никакъв контекст ей така хвърлен в нищото. Научете се да задавате конкретни въпроси, ако искате някакъв конкретен отговор. На първо четене, за хибридите Ще трябват 10 пъти повече зарядни станции отколкото за електромобилите и ще се чака повече за зареждане дори да има 100 пъти повече зарядни станции.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 11 месеца )
    Миташки а бе я кажи ти сега за плъг ин хибтида какво не му харесваш
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    За функционално неграмотните превеждам: имам Мъск е патологичен лъжец и в момента се водят десетки дела срещу него, вече е изгубил няколко и за в бъдеще ще продължават да го съдят. Лесно провери ми факти и съответно логически предположения за бъдещи съдебни битки за всеки трезво мислещ човек, който може да направи елементарна причинно-следствена връзка. Това че вие не знаете за тези отминали събития, както и за настоящите и все още чакате да се случат като ги отричате, говори достатъчно за вас