IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen обеща електромобил за по-малко от 20 000 евро

Подобен модел ще бъде възможен през втората половина на десетилетието

Volkswagen възнамерява да започне производството и за пусне на пазара електромобил, който струва по-малко от 20 000 евро. Това съобщи агенция Reuters, като се позовава на главния изпълнителен директор на компания Оливер Блюм.


Volkswagen


Според ръководителя на германския производител появата на подобно превозно средство ще стане възможна след 2025 година, когато цената на тяговата батерия - най-скъпия елемент в един електромобил, ще бъде намалена наполовина.

Блюм припомни, че Volkswagen работи върху унифицирани батерийни клетки (Unified Battery Cell), чието масовото производство ще намали цената на батериите наполовина. Благодарение на тях ще бъде възможно значително да се намали крайната цена на електрическото превозно средство и да се запази в рамките на 20 000 евро.

През 2025 г. Volkswagen вече планира премиерата на евтин електрически автомобил - ID.2all, който се позиционира като „народна кола". Според ръководството на марката той ще струва до 25 000 евро, или почти половината от цената на сегашния ID.3. Новият модел ще бъде базиран на опростена платформа MEB Entry, а батерия с неразкрит капацитет ще му позволи да измине до 450 км без презареждане. Батерията ще може да се зарежда от 10 до 80% за 20 минути.

Блюм допълни, че компанията е отговорна за пускането на „правилните продукти на пазара на правилната цена". В момента обаче продажбите на електрически автомобили са задържани от инфлационния натиск, липсата на инфраструктура и премахването на субсидиите.

Миналата седмица Volkswagen потвърди пускането на достъпна електрическа кола в САЩ. Там до 2-3 години трябва да се появи модел на германската марка с цена под 35 000 долара. Той ще се произвежда в САЩ, за да може купувачите да се възползват от стимулите, давани от държавата при покупка на електрическо превозно средство.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    те цените на китайците не са никак народни
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Няма смисъл ( преди 11 месеца )
    25000 евра и 450км....няма смисъл да я почват тая измишльотина
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 11 месеца )
    Като гледам какви грозотии създава ФВ,все по-малко ще стават почитателите му.СЕАТ вече отиде в небитието,вече няма да произвежда автомобили,дано и Шкода не го последва.
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    raiders ( преди 11 месеца )
    Ако до 2025 не фалират фв, закриха сеат, сега се сетили, че за да продават народни коли цената им трябва да е 20к, Тесла 2 и китайските Волво и тем подобни компании който ще дойдат в старата и закостелела европа ще продават повече от големите 3 немски премиум марки.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    дани от карлайф е намислил един проект да тръгнат петък след работа 30-40 тролейчета от софето по тракия и да се види в реално време какво ще се случи като се изсипят на някоя станция тогава ще има спални чували палатки билетчета за ред ядене на сладоледи сандвичи тоалетни каква веселба ще е видим на живо хората са го измислили казва се обществен електрически транспорт качваш се с децата жената и гледате през прозореца красоти но егото да не пътуваш с други като теб е причина за личен транспорт
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Блюм припомни, че Volkswagen работи върху унифицирани батерийни клетки (Unified Battery Cell), чието масовото производство ще намали цената на батериите наполовина." - Наслушал съм се на шеметни обещания, давал см таквиа и ще ви кажа, че 1/20 от тях са истина.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Аз от години повтарям все едно и също нещо и си стоя зад думите. А ти? Скоро не си говорил за фалит на Тесла, наемане на хотел за нощувка по пътя за морето за да има време да зареди автомобила, напоследък спря да говориш и за липса на зарядни станции. От една нощувка време ако тръгнете за едно от София с някой с електромобил, антиелектриците започнахте да говорите за един плаж време разлика, после стана че ще сте изпили една бира, вече ви остава време само да поръчате бирата, но не да пиете.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен бустер4о,мача ДВГ и електрокар е свирен отдавна.Двг с пробег и време за зареждане не можеш да го биеш.Електрокара е с мижав пробег и дълго време за зареждане,за дълъг път не става.За цени да не говорим,това изравняване на цените го мелиш от години.
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    За какво като всичко минава на водород
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тоя интелектуален колос иска да каже че до сега на германската инженерна мисъл не й е хрумнало да направи съвместими батериите на id3, id4, 7 и останалите членове на електрическото подразделение... Божеее, прибери си вересиите