IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш шеф на Volkswagen отново е разследван заради „Дизелгейт“

Наказателното производство срещу Мартин Винтеркорн е възобновено по искане на прокурорите в Германия

Германските власти възобновиха разследването срещу бившия главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн, който напусна поста през 2015 г. заради скалната с манипулирането на данните за изгорелите газове от дизеловите автомобили на компанията, станал известен като „Дизелгейт“.
 
 
Мартин Винтеркорн
 
 
Наказателното производство е възобновено по искане на прокурорите, става ясно от изявление на съда в германския град Брауншвайг.

Винтеркорн беше обвинен, че не е информирал своевременно капиталовия пазар за инсталирането на измервателни устройства в дизеловите двигатели на автомобили Volkswagen, както се изисква от закона.

През 2021 г. стана ясно, че Винтеркорн и трима други висши мениджъри на компанията трябва да платят обезщетение на Volkswagen в размер на 288 млн. евро заради „Дизелгейт“. Делът на бившия изпълнителен директор от цялостното обезщетение възлиза на 11,2 млн. евро.

Според разследването Винтеркорн е знаел, че през 2014 г. Volkswagen актуализира софтуера на автомобилите, което не решава проблема с емисиите. Това е било "необходимо, за да се скрие истинската причина за надценените емисии" на дизеловите автомобили, изтъква прокуратурата.

През 2015 г. се оказа, че автомобилите на Volkswagen са оборудвани със софтуер, който им позволява да подценяват нивата на опасни за човешкото здраве частици от отработените газове. Благодарение на такава система изглежда така, че автомобилите напълно отговарят на приетите стандарти. В действителност обаче нивата на вредните емисии са няколко пъти по-високи от установеното максимално равнище на замърсяване на въздуха. Разследващите изхождат от факта, че Винтеркорн е знаел за манипулацията, но не е докладвал незабавно за потенциалните рискове за инвеститорите.

По-рано тази година бившият главен изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер призна участието си в „Дизелгейт“, като признанията му ще доведат само до условна присъда. Срещу Щадлер беше заведено дело за измама през 2020 г. заради ролята му в скандала, обхванал цялата германска автомобилна група. Както Volkswagen Group, така и Audi признаха, че през 2015 г. са използвали нерегламентиран софтуер за манипулиране на данните при дизеловите модели. Доскоро Щадлер отхвърляше обвиненията на потребителите и регулаторите.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "спестили повече въглеродни емисии от любимата му борсова пирамида Тесла с качество на самоделка и самозапалващи се батерии. Подозирах че си скрито вагонче, но сега вече е извън всякакво съмнение." Виждаш ли колко си заслепен и не чуваш дори когато ти крещят в ушите. #7 MythBuster ( преди 1 час )СЪС СИГУРНОСТ и Мъск ще го съдят ОЩЕ НЯКОЛКО ПЪТИ и няма да му е за първи път. Това дори не е интересно и не подлежи на коментар.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Това което ти трябва да схвянеш е просто хибрида в момрнта е по добър от електриката"... Само на тебе като отговоря все едно съм отговорил на абсолютно всички сектанти на toyota, volkswagen, електромобилите, дизеловите автомобили, бензиновите хибридите, Япония, Германия САЩ, Русия, ВЕИ, АЕЦ и други сектантства. Няма понятие "най-добър". Набийте си го в главите. НЯМА НАЙ-ДОБЪР! НЯ-***! Всичко има предимство и недостатъци! Най-добро е САМО ПО КРИТЕРИИ. А вие нямате такива. Идолизирате!
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Бустера, каращ канцерогенен дизел тръгнал да критикува Тойота с чистите хибриди. То бива гьонсуратлък, ама бустеровото мяра не знае.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Немски се оа*аха тотално - няма директори на друг автомобилен концерн да са лежали по затворите за измама. Абсолютен технологичен резил.
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До Миташки ( преди 11 месеца )
    Това което ти трябва да схвянеш е просто хибрида в момрнта е по добър от електриката
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    "По-интересното обаче е кога ще гръмне хибридгейт? Каква мислиш че е причината сочената някога за най-екологичната марка toyota да е най-големия противник на евро 7 и .." Ха-ха, ей, го, абсолютен лъжец увъртгял се до ушите в пропагандните си партенки. Хайде, докажи как тойота са най-големия противник на Евро 7 да ти се посмеем на безумието.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Хех, под статията за най-канцерогенния измамнически концерн в историята, Тесльо смело бори Тойота, които с милионите си чисти хибриди са спестили повече въглеродни емисии от любимата му борсова пирамида Тесла с качество на самоделка и самозапалващи се батерии. Подозирах че си скрито вагонче, но сега вече е извън всякакво съмнение.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 7. След като за тебе плъгинхибрид и самозареждаем хибрид са едно и също, значи toyota не са си похарчили милионите напразно и са ти промили мозъка. Тоест никакви факти няма да ми помогнат да те убедя в обратното. Продължавай да си ВЯРВАШ. Даже не си схванал и 1/3 от написаното. Моето твърдение е че за 1000 км Тесла заредена с възобновяема енергия е по екологична от който и да е хибрид. Това че за 10 часов маршрут трябва да спре един час за почивка, не е чак толкова голям проблем за повечето
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 11 месеца )
    А ми плъг ин хибрид зареден до горе с батерия и резервоар има пробег 1000км+ Тесла с пълна батерия около 500км или наполовина преко сило кажи дали хибрида няма смисъл според теб лъико
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Първото нещо заради което трябва да съдят toyota е за понятието САМОЗАРЕЖДАЩ се хибрид. Според тях зареждането на батерията с бензин е по-екологично отколкото с възобновяема енергия. Според лъжите им, ако светът премине към електромобили няма да има достатъчно ток което е най-наглта лъжа. Също като един познат, говорят за света на база статистиката която виждат от терасата си. След като те произвеждат енергия основно от въглища, било невъзможно да се мине на ВЕИ. В Германия тези дни 100% ВЕИ!