Автомобилите от Китай все повече навлизат в Европа, а и у нас и постепенно започват да привличат клиенти с модерния си дизайн, изобилието от сензорни екрани в салона и мощността на турбо двигателите с малък обем, а не на последно място и с по-ниската си цена. Но специалистите имат сериозни притеснения относно три основни проблема, присъщи на почти всички евтини китайски коли, за които ви разказваме сега.
Доста голяма част от китайските автомобили разполагат с роботизирана двудискова скоростна кутия.. Китайските автомобилни марки, които използват механизъм от този тип в своите автомобили, са много горди с него и уверяват, че всичко в скоростната кутия е направено точно по същия начин, както при германската DSG. Но проблемът е, че в шоурума е невъзможно да се проверят тези твърдения на практика: А действителният експлоатационен живот на повечето автомобили с китайски „роботи“ е твърде кратък.
Вторият (и много вероятно масов) проблем с китайските превозни средства е свързан със съмнителната надеждност на техните електрически компоненти и електроника. Дори сега, ако погледнете в социалните мрежи и в специализираните форуми в интернет, ще видите, че „щастливите“ собственици на нови китайски автомобили от различни марки говорят за появата на нелечими „бъгове“ в електронното оборудване на колата им - мултимедия, климатроник, и т.н.
И накрая, не можем да не споменем традиционната за родните пътища „ръждива заплаха“. В социалните мрежи има много видеоклипове, в които механици и блогъри, демонстрират дъното на почти всички „китайски“ модели, присъстващи на пазара. Ясно е, че почти всяка „китайска“ кола има цял куп от места по каросерията, където ръждата се появява бързо и неизбежно. През първите година или две собственикът на колата най-вероятно дори няма да подозира за корозивния хаос, който се случва на дъното и в кухините на каросерията на колата му. Но скоро след това цялата тази „красота“ неизбежно ще излезе на бял свят. Но тогава ще бъде твърде късно да се вземат предпазни мерки...