Още една китайска марка - Chery, започва инвазия в Европа, като започна лансирането си на новия си модел - Omoda 5. Той влиза в категорията на SUV и кросоувъри, като ще трябва да се конкурира с доста успешните на Стария континент Nissan Qashqai, Kia Sportage или Volkswagen Tiguan.
Амбициите на Chery обаче са доста големи и компанията вече изгражда мрежа от дилърски и сервизни центрове, като започна от Испания и Италия. Това е любопитно решение от страна на китайците, тъй като другите производители от тази страна предпочитат да започнат инвазията си в Европа от нейната северна част - Скандинавия, Великобритания и Германия.
Omoda 5 се позиционира с С-сегмента на пазара. Неговите размери са дължина от 4440 мм, широчина - 1830 мм, височина - 1590 мм и междуосие от 2530 мм. Теглото на кросоувъра, когато е празен, е 1428 км. Обемът на багажника е 360 литра, като по този показател китайският модел отстъпва на конкурентите си. При Dacia Duster, например, дължината е по-малка - 4340 мм, но багажникът побира 445 литра.
В същото време Nissan Qashqai е дълъг 4430 мм, а бажгажникът побира 504 литра. На свой ред, Kia Sportage е дълъг 4520 мм (багажник 452 литра), а Volkswagen Tiguan - 4540 мм (650 литра багажно пространство). В салона на Omoda 5 има място за 5 души, но междуосието от 2630 мм е по-малко от това на споменатите вече модели.
Дизайнът на кросоувъра е в стила на други модели на Omoda. Дневните светлини са хоризонтални и тънки, за да съответстват на долния ръб на предния капак, докато пълните LED светлини са вертикални, образувайки рамка за решетката. Повърхностите са анимирани от изпъкнали и вдлъбнати части, които понякога се редуват на по-очевидни ръбове, а друг път на по-меки връзки.
Салонът е в минималистичен стил, като арматурното табло е развито хоризонтално и почти напълно лишено от физически контроли. В средата на конзолата има сензорни бутони за преки пътища за управление на климатика, а в централния тунел са поставени пластини за безжично зареждане на телефон и други бутони и ротори около скоростния лост за ръчна спирачка, режим на шофиране или отопление на седалките (които имат вградени в облегалките за глава).
В горната част на арматурното табло има два 10,2-инчови екрана, разположени един до друг в една рамка със скосени странични ръбове. Уредите зад волана (оборудвани с многофункционални бутони на спиците) разполагат с персонализирана графика за информация за автомобила, бордовия компютър и управлението на асистентите за шофиране ADAS.
Задвижването на Omoda 5 става с 4-цилиндров 1.6 турбо бензинов двигател с мощност 197 к.с. при 5500 об/мин и 290 Нм въртящ момент между 2000 об/мин и 4000 об/мин, за максимална скорост от 191 км/ч. Двигателят е разработен от Chery Group, с възможност за производство на двугоривни и хибридни варианти.
Двигателят има променливо газоразпределение и маслена помпа с променлив работен обем и е съчетан със задвижване на предните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, също разработена вътрешно в Chery Group. Предното окачване е McPherson, задното е многозвенно.
Цените за Omoda 5 все още не са потвърдени, но се очаква те са започват под 30 000 евро. Така китайският модел ще е по-скъп от Duster, който стартира от 24 000 евро, но пък е по-евтин от Nissan Qashqai Kia Sportage и VW Tiguan.
Още снимки на китайския кросоувър - вижте в галерията: