Китайската компания Chery обмисля възможността да построи две нови фабрики за производство на електрически автомобили - едната във Великобритания, а другата в континентална Европа, които биха могли да заработят до края на това десетилетие.
Главният изпълнителен директор на автомобилния производител Виктор Джанг каза, че иска да подражава на успеха на Hyundai и Kia, които бяха почти неизвестни в Европа до края на 80-те години, но сега представляват близо 10 процента от продажбите на автомобили в Стария свят.
Honda се оттегли от Великобритания през 2022 г., затваряйки завода си в Суиндън отчасти заради Brexit. Но решението на Великобритания да напусне ЕС изглежда не влияе на Chery, която смята, че размерът на пазара от 2 милиона нови коли е достатъчно голям, за да оправдае изграждането на отделен завод.
Според плана, производственият обект на Chery ще произвежда автомобили с десен волан за пазарите на Великобритания и Северна Ирландия, и потенциално ще изпраща автомобили в Южна Африка, Австралия и Нова Зеландия, докато вторият завод в континентална Европа ще произвежда автомобили с ляв волан . Chery трябва да внесе първите масово произведени автомобили с марката Omada във Великобритания тази пролет, а премиум гамата, носеща наименованието Jaecoo ще се появи при европейските дилъри след няколко месеца.
Твърди се, че Chery се опитва да привлече купувачи в шоурумите с щедри седемгодишни гаранции за електрически превозни средства и с осемгодишна гаранция за тяговите батерии. Освен това цената на китайските продукти ще е по-ниска от тази на останалите преки конкуренти.