Докато се подготвя новият сезон на Европейската програма за оценка на новите автомобили (EuroNCAP), организацията обобщи някои по-любопитни факти от миналогодишните тестове. Междувременно EuroNCAP работи усилено по изцяло новата си методика, която ще започне да се въвежда в краш тестовете още от догодина. Главната причина за идването й е, както обясняват експертите, драстичното повишаване на средното тегло на автомобилите, продиктувано най-вече от електрификацията.
15 любопитни факта от най-новите тестове на EuroNCAP (ГАЛЕРИЯ):
В Европа все още се продават коли с 0 звезди
По данни на EuroNCAP, девет от всеки десет нови автомобила, продадени в Европа през 2023, са с много висока оценка за безопасност - 4 звезди (17.9% от продажбите), или максималните 5 звезди (70.6%). Все още обаче на пазара има и модели с много ниска оценка от организацията - 1.3% от продажбите миналата година са били само с 1 звезда, а 1.25% са били с нула звезди.
Сред най-популярните коли без звезда са Fiat Panda (преди обновяването на модела) и електрическото Renault Zoe. Последното е и добра илюстрация за непрекъснатото затягане на изискванията на EuroNCAP: когато излезе на пазара през 2013, Zoe получи максималните пет звезди. През 2021 получи нула.
По данни на EuroNCAP, девет от всеки десет нови автомобила, продадени в Европа през 2023, са с много висока оценка за безопасност - 4 звезди (17.9% от продажбите), или максималните 5 звезди (70.6%). Все още обаче на пазара има и модели с много ниска оценка от организацията - 1.3% от продажбите миналата година са били само с 1 звезда, а 1.25% са били с нула звезди.
Сред най-популярните коли без звезда са Fiat Panda (преди обновяването на модела) и електрическото Renault Zoe. Последното е и добра илюстрация за непрекъснатото затягане на изискванията на EuroNCAP: когато излезе на пазара през 2013, Zoe получи максималните пет звезди. През 2021 получи нула.


0