Прогнозите на Toyota сочат, че потребителите в Америка ще купуват далеч по-малко електромобили, отколкото очаква местната агенция за опазване на околната среда (EPA). Затова и автомобилният производител планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ, вместо да харчи пари за разработката на нови електрически превозни средства, които може да не се продадат.
През миналата година EPA обяви, че се стреми 60% от продадени нови автомобили през 2030 г. да бъдат изцяло електрически. Агенцията обаче ще преразгледа този показател и ще го свали до 54% до момента, в който трябва да бъдат приети новите правила.
Според Тед Огава, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America, компанията му очаква действителният брой да бъде много по-нисък - около 30%. Той беше категоричен, че компанията му базира производствените си цели на потребителски прогнози, а не на данните на EPA.
„Целите за ЕV са напълно нереалистични. Нашата отправна точка е какво ще бъде търсенето от страна на клиентите. Според разпоредбите пазарът на електромобили през 2030 г. ще е над 50%, но нашият план е за 30%. Ние ще спазим разпоредбите, но по-важно е какво искат клиентите", обясни Огава.
За да преодолее разликата между производството и таваните на емисиите въз основа на оценките на EPA, Toyota разглежда възможността за закупуването на кредити за емисии като начин за удовлетворяване на регулаторните изисквания.
„От регулаторна гледна точка ще трябва да подготвим за покупка на кредити, но все още е рано да се каже. Във всички случаи изгубената инвестиция е по-лоша от покупката на кредит“, допълни Огава.
Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще продължи да работи за представянето на повече електромобили на клиентите си. В момента марката предлага само два модела, задвижвани изцяло на ток в САЩ - Toyota bZ4X и Lexus RZ450e. Компанията изгражда и завод за акумулатори в Северна Каролина на стойност 13,9 мрд долара. Общата инвестиция в производството на електромобили и хибриди в САЩ е 17 млрд долара.
Огава каза, че японският автомобилен производител може да е зад марки като Tesla по отношение на електромобилите, но в компанията вярват, че наваксват - както в технологиите, така и в домашното зареждане. Той допълни, че автомобилите на Toyota са по-добри от тези, идващи от Китай, но и признава, че марката не може да се конкурира с тях по отношение на цените.