IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota тества технология, която изсмуква CO2 от въздуха

Специален филтър на GR Corolla трябва да направи колите на марката въглеродно-отрицателни

Toyota все още предпазлива относно пълния преход към изцяло електрическа гама, но едновременно с това компанията активно развива алтернативни зелени технологии. Една от тях, която е в процес на разработка, има за цел не само да подобри екологичността на нови превозни средства, но и да се справи с екологичните последици от остарелите двигатели с вътрешно горене.


Toyota CO2


Toyota разработва филтри, които могат да бъдат интегрирани в предната част на автомобилите й, за да изсмукват въглеродния диоксид от атмосферата. Компанията в момента експериментира с тази концепция на своята състезателна кола GR Corolla с водороден двигател. Според представител на компанията, първоначалните тестове предполагат, че това нововъведение потенциално може да направи автомобилите й по-скоро въглеродно-отрицателни, отколкото просто въглеродно-неутрални.

Технологията не изисква допълнителна мощност, за да работи. Кръглите филтри в предната част на автомобила улавят въглеродния диоксид, след което отпадната топлина от двигателя се използва за разтварянето му в течност, която може да бъде изхвърлена. Това означава, че тази технология може да работи и в обикновени двигатели с вътрешно горене, а не само в тези, които работят с водород.


Toyota CO2


Според Toyota това ще създаде превозно средство, което действително почиства въздуха, докато се движи. Засега обаче това е невъзможно, като технологията е много далеч от желаното. По време на тестовете филтрите са уловили само 20 грама въглероден диоксид за 20 обиколки на писта (91 км). Това е по-добре от нищо, но двигателите, работещи с изкопаеми горива, отделят средно 226 грама CO2 на км.

По-големите филтри биха могли да поемат повече въглероден диоксид, но тяхното поставяне в пътнически превозни средства е много трудно. Разполагането им обаче в търговски превозни средства, като например камиони Hino, може да улесни напредъка на тази технология.


Toyota CO2


Има и друг проблем - как безопасно да се борави с течността, която съдържа CO2. Освен това технологията в момента е доста неудобна. В GR Corolla Toyota, използвана за тестването му, филтрите трябва да се сменят ръчно по време на всяко спиране в бокса, което води и до въпроси относно отпадъците.


0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Прахосмокачка ( преди 1 месец )
    Е по голяма глопост не бях чувал
  • #48
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А тексаските тарикати с либералния енергиен пазар и сметките по 30000 долара за домакинство помните ли ги? И те така вярваха че ВЕИ-тата ще им намалят цените. Някои още ги изплащат.
  • #47
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 43 ( преди 1 месец )
    А за в петък по това време знаеш ли я? Къпане само лятото, че се очаква да е слънчево.
  • #46
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 44 ( преди 1 месец )
    Моят глупав бойлер и той така прави. Грее се *** когато има слънце, а не когато ми трябва да се къпя! Разбира се че е много по-логично климатикът да работи с лош коп нощно време при минус 20 градуса, Когато токът е най-скъп, вместо да работи на пълна мощност цял ден при положителна външна температура и с ток от фотоволтаиците на покрива, за да загрее цялата конструкция на къщата, за да ти е топло като се прибереш от работа.
  • #45
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 1 месец )
    За тинейджър толкова! Това ми беше първият личен истински компютър. Но както винаги функционалната неграмотност не ти позволи да разбереш контекста. Въпросът не беше какви компютри ще има след 20 години, а колко домакинства ще имат компютър в къщи. Очевидно съм много лош оракул, защото не съм и предполагал че във всяко домакинство ще има буквално десетки компютри а всеки ще си носи свръх мощен компютър в джоба. Такъв с мощност на сървърна стая по онова време.
  • #44
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "вече има умни уреди, които се включват, когато борсовата цена е най-ниска. Термопомпата ми е такава." Това ще да е страшно интелигентна термопомпа, да знаеш! Топли когато е топло, грее слънце и токът е евтин и не топли когато е студено и токът е скъп. Уникална технология, ей!
  • #43
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 41 ( преди 1 месец )
    Абе умнико, цената на биткойн след една секунда ще е различна и никой на света няма идея какво ще е. Кажи ми за колко часа искаш да ти кажа цената на тока за утре, защото знам цената на тока от тази секунда до 23:59:59 часа утре. Точно като да знаеш числата от тотото от предишния ден. Хайде да ми обясниш каква е връзката между цената на тока и биткойн В такъв случай? Например за утрешна дата, най-ниска е цената от 0 до 3 часа около 11 стотинки за киловатчас. 100% сигурна!
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 1 месец )
    Малей, ти си бил същински Оракул, бе? От височината на 486ица проракувал, че компютрите ще са голямата работа. Браво, браво, много си бил умен... След като вече години наред преди това имаше 286 и 386 (дори и DX!). Ако това ти изказване е вярно, което е съмнително, то обяснява много неща за "анализаторските ти умения".
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 37 ( преди 1 месец )
    Сарказъм, не сарказъм, според някои хора дефиницията за "балон" е, "Когато всички започнат да правят едно и също". Успех в търговията и намирането на "най-ниската" цена, когато всички правят същото. То сума ти народ стана милионер и от Биткойн без да разбира нищо от технологията, защото и "автоматиката" сама си търгува. Уж! Внимавай само да не замръзнеш, защото Интернета на термопомпата е паднал и тя е не е разбрала, че трябва да се включи по някое време все пак.
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 35 ( преди 1 месец )
    На теория, дори в момента след края на работното време, малко преди залез фотоволтаиците произвеждат 286 мегавата които за един час зареждане могат да заредят 35 000 електромобила за дневният им пробег. На практика все още са само 10 000 броя в България, което означава, че зареждат с напълно чиста енергия. Когато през 2050 година станат 50% от автомобилите по пътищата, за зареждане ще им стигат само инсталираните през 2023 година мощности, А дотогава ще са инсталирани поне 50 пъти по толкова.