IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota обяви EV целите за нереални и ще купува кредити за емисии

Това е по-изгодно, отколкото да се харчат пари за нови електромобили, които никой няма да купува, категорични са японците

Прогнозите на Toyota сочат, че потребителите в Америка ще купуват далеч по-малко електромобили, отколкото очаква местната агенция за опазване на околната среда (EPA). Затова и автомобилният производител планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ, вместо да харчи пари за разработката на нови електрически превозни средства, които може да не се продадат.


Toyota


През миналата година EPA обяви, че се стреми 60% от продадени нови автомобили през 2030 г. да бъдат изцяло електрически. Агенцията обаче ще преразгледа този показател и ще го свали до 54% до момента, в който трябва да бъдат приети новите правила.

Според Тед Огава, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America, компанията му очаква действителният брой да бъде много по-нисък - около 30%. Той беше категоричен, че компанията му базира производствените си цели на потребителски прогнози, а не на данните на EPA.

„Целите за ЕV са напълно нереалистични. Нашата отправна точка е какво ще бъде търсенето от страна на клиентите. Според разпоредбите пазарът на електромобили през 2030 г. ще е над 50%, но нашият план е за 30%. Ние ще спазим разпоредбите, но по-важно е какво искат клиентите", обясни Огава.

За да преодолее разликата между производството и таваните на емисиите въз основа на оценките на EPA, Toyota разглежда възможността за закупуването на кредити за емисии като начин за удовлетворяване на регулаторните изисквания.

„От регулаторна гледна точка ще трябва да подготвим за покупка на кредити, но все още е рано да се каже. Във всички случаи изгубената инвестиция е по-лоша от покупката на кредит“, допълни Огава.

Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще продължи да работи за представянето на повече електромобили на клиентите си. В момента марката предлага само два модела, задвижвани изцяло на ток в САЩ - Toyota bZ4X и Lexus RZ450e. Компанията изгражда и завод за акумулатори в Северна Каролина на стойност 13,9 мрд долара. Общата инвестиция в производството на електромобили и хибриди в САЩ е 17 млрд долара.

Огава каза, че японският автомобилен производител може да е зад марки като Tesla по отношение на електромобилите, но в компанията вярват, че наваксват - както в технологиите, така и в домашното зареждане. Той допълни, че автомобилите на Toyota са по-добри от тези, идващи от Китай, но и признава, че марката не може да се конкурира с тях по отношение на цените.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Аз имам мнение ( преди 2 месеца )
    Моето мнение винаги е било, че електромобилите ще станат масови включително и в бедните страни и най-вече там, когато станат по-евтини от автомобилите с ДВГ. Не ако, а когато китайците започнат да продават своя електромобил за 4000 долара на тези пазари, смяташ ли че няма да се купува? Смяташ ли, че клиент който си купува чисто нов автомобил, няма финансовата възможност да си купи фотоволтаична централа за да си зарежда електромобила и да ползва излишъка за домакинството?
  • #17
    0 rate up comment 8 rate down comment
    И аз питам ( преди 2 месеца )
    Но досега никога не си ми отговорил"Винаги ще питам да ми посочат деля на електромобили за следните континентит - Африка и Южна Америка, както и страните Монголия, Индия, Виетнам, Австралия, Русия, както и общ за държавите, разположени на Арабския полуостров. Изброх 2/3 от света"Аз винаги съм отговарял на този въпрос, като след това съм задавал друг въпрос на който ти никога не си отговорил. Какъв пазарен дял от общите световни продажби на НОВИ автомобили СЕ ПАДА НА ТАЗИ ЧАСТ ОТ СВЕТА?
  • #16
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Имаш ли мнение ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )Без субсидии и регулации,електрокарите нямат никакъв шанс да се наложат." Пак празни приказки без никакво съдържа. лозунги от партийно събрание без никаква измеримост. Поне да беше казал вярваш ли на toyota, че електромобилите с или без субсидии никога няма да минат 30% пазарен дял? В Китай в Европа в световен мащаб? Или в Норвегия например? Разбира се че нямаш мнение. Кажи сега някой друг лозунг без конкретика, три обиди и осем лъжи и си изпълнил плана за днес.
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Забавно е как ДВГ производителите са лоши и се скъсват да ги обвиняват за всички беди на света, но са ги налазили като пиявици да смучат пари от тях. Наподобява поведението на разни "малцинствени" групи в САЩ и Западна Европа спрямо "привилигированите бели расисти" там.
  • #14
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Дааа ( преди 2 месеца )
    Никой не купува. Никой от вашия вход ли? Даа, вашите коли на ток не ги купуват, Тойота. Най-продаваният не електромобил, не автомобил, най-продаваното МПС на планетата от една година е все така Model Y. Тойота?
  • #13
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Харесвам когато някой обяснява как в някои страни електромобилите имат голям дял. Винаги ще питам да ми посочат деля на електромобили за следните континентит - Африка и Южна Америка, както и страните Монголия, Индия, Виетнам, Австралия, Русия, както и общ за държавите, разположени на Арабския полуостров. Изброх 2/3 от света, но дали на тази територия електрическите превозни средства имат и 1%? Нима някой очаква тези страни да си купят електромобили? Няма лошо в електрокарите за големите градове.
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Без субсидии и регулации,електрокарите нямат никакъв шанс да се наложат.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    А какво стана със стратегията да произвеждат електромобили с 1500 км пробег и зареждане за 10 минути с която да завладеят пазара на електромобили?
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    До 8: "Защото тогава планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ?" Защото не знаят какво безумие ще сътворят регулаторите. По отношение на емисиите, в щатите Тойота са далеч пред "шампионите" по елетрички ВАГ, Форд, ГМ и Стелантис.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    До 5: "toyota залага срещу пазара." Пазарът на електромобили в щатите за 2023 е 7%! Ако някой си мисли че през 2030 ще е повече от 30% - да инвестира в акции на Тесла, ха-ха-ха! Тойота не са станали най-успешния производител с глупави стратегии.