IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota обяви EV целите за нереални и ще купува кредити за емисии

Това е по-изгодно, отколкото да се харчат пари за нови електромобили, които никой няма да купува, категорични са японците

Прогнозите на Toyota сочат, че потребителите в Америка ще купуват далеч по-малко електромобили, отколкото очаква местната агенция за опазване на околната среда (EPA). Затова и автомобилният производител планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ, вместо да харчи пари за разработката на нови електрически превозни средства, които може да не се продадат.


Toyota


През миналата година EPA обяви, че се стреми 60% от продадени нови автомобили през 2030 г. да бъдат изцяло електрически. Агенцията обаче ще преразгледа този показател и ще го свали до 54% до момента, в който трябва да бъдат приети новите правила.

Според Тед Огава, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America, компанията му очаква действителният брой да бъде много по-нисък - около 30%. Той беше категоричен, че компанията му базира производствените си цели на потребителски прогнози, а не на данните на EPA.

„Целите за ЕV са напълно нереалистични. Нашата отправна точка е какво ще бъде търсенето от страна на клиентите. Според разпоредбите пазарът на електромобили през 2030 г. ще е над 50%, но нашият план е за 30%. Ние ще спазим разпоредбите, но по-важно е какво искат клиентите", обясни Огава.

За да преодолее разликата между производството и таваните на емисиите въз основа на оценките на EPA, Toyota разглежда възможността за закупуването на кредити за емисии като начин за удовлетворяване на регулаторните изисквания.

„От регулаторна гледна точка ще трябва да подготвим за покупка на кредити, но все още е рано да се каже. Във всички случаи изгубената инвестиция е по-лоша от покупката на кредит“, допълни Огава.

Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще продължи да работи за представянето на повече електромобили на клиентите си. В момента марката предлага само два модела, задвижвани изцяло на ток в САЩ - Toyota bZ4X и Lexus RZ450e. Компанията изгражда и завод за акумулатори в Северна Каролина на стойност 13,9 мрд долара. Общата инвестиция в производството на електромобили и хибриди в САЩ е 17 млрд долара.

Огава каза, че японският автомобилен производител може да е зад марки като Tesla по отношение на електромобилите, но в компанията вярват, че наваксват - както в технологиите, така и в домашното зареждане. Той допълни, че автомобилите на Toyota са по-добри от тези, идващи от Китай, но и признава, че марката не може да се конкурира с тях по отношение на цените.


0 от 500
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Глобално, делът на електромобилите за 2023 е 11%. И това при безумните субсидии, които рано или късно ще трябва да спрат или поне намалеят драстично. Дори и да минат 30% през 2030, няма да е с много.
  • #27
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Е пак ли отдавна оборената опорка за дълга на Тойота? При оборот 311 милиарда и 61 милиарда брутна печалба, тия 217 са само материалите на склад за автомобилите които ще произведат тая година. А отделно имат 83 милиарда кеш резерви.. Тойота към момента са непоклатими финансово!
  • #26
    10 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 2 месеца )
    А другите като са толкова напреднали защо взеха да се връщат към ДВГ а ?
  • #25
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най-важното в новина е, че Тойотка, за пореден път, в прав текст заявява на любимите си фанатици, които дори нямат пари да си купят техен продукт, че компанията е безвъзвратно изостанала технически и до 2030 няма никаква възможност да настигне не само Тесла, но и пазара.
  • #24
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Хайде кажи си твоето мнение и аз ще си кажа моето, обещавам! Аз поне за разлика от тебе си държа на думата и ще си изпълня обещанието. Даже ще отговоря на всички въпроси които ми зададеш. Ти можеш ли да обещаеш такова нещо? Енергиен вампир!
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Имаш ли мнение по въ ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 3 минути )Сайта Обективно от 02.03.2024 г."ЕК притиска страните членки да подкрепят умиращата соларна индустрия." Одобряваш ли тези действия или не! Защо? Какво ще доведе в бъдеще това? Ти какво би препоръчал? Или пак е тези не ги харесвам и ще ги плюя че правят лоши неща ама ако ме питат защо са лоши И какво бих направил на тяхно място не мога да отговоря защото дори не разбирам написаното. На мен ми плащат да обиждам да лъжа и да манипулирам без да казвам нищо конкретно.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Evergrande ( преди 2 месеца )
    Който не знае кои са Evergrande и каква е съдбата им, нека провери в google.
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Сайта Обективно от 02.03.2024 г."ЕК притиска страните членки да подкрепят умиращата соларна индустрия."
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Имам мнение, разбира се.Електрокарите ще завземат някакъв дял,стават за градски автомобили.Какъв ще е процента,зависи дали ще отпадне забраната за ДВГ след 2035 г.
  • #19
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Статистика ( преди 2 месеца )
    Компании с най-голям дълг в световен мащаб 2023 гПубликувани от Ейнар Х. Дивик, 25 октомври 2023 г Към февруари 2023 г. японският производител на автомобили Toyota е компанията с най-висок дълг в света, възлизащ на 217 милиарда щатски долара. Китайският строителен предприемач Evergrande следва втори с дълг от около 170 милиарда щатски долара, а Volkswagen е трети със 166 милиарда.