IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault 5 се завърна с шикозен дизайн и впечатляващи характеристики

Електрическият хечбек ще се предлага с избор от две батерии и в два варианта на мощност

Очакваната с най-голям интерес премиера на автомобилното изложение в Женева несъмнено е възроденото Renault 5. Легендарният хечбек официално се завръща като електромобил в Европа, след като беше спрян от производство през 1996 г.


Renault 5


Серийната версия на модела беше показана официално две години след премиерата на концептуалната версия. Електрическото супермини, чието пълно име е Renault 5 E-Tech Electric, приема ретро-футуристично дизайн, чиято цел е да придаде съвременен вид на автомобила, но същевременно да запазип връзката с неговите предци.

Фарове и вертикалните задни светлини са намигване към оригиналното Renault 5, като същото важи и за изпъкналите калници. Дизайнерите на Renault са интегрирали дръжките на задните врати в основата на С-колоните, за да създаде илюзията за стил на купето с три врати, подобен на класическия модел. И докато първите две поколения предлагаха избор между три или пет врати, новият модел е само с пет врати.


Renault 5


Интериорът също препраща към предшествениците. Вертикалните шевове на арматурното табло напомнят за старите модели, както и правоъгълните вентилационни отвори. Голямата рамка за цифровото табло с инструменти и информационно-развлекателната система представляват връщане към блоковото табло на стария модел. Дисплеят на водача е с размери 7 или 10 инча в зависимост от версията, докато сензорният екран винаги е с 10-инчов диагонал.

Новото Renault 5 е дълго 3,92 метра, широко - 1,77 метра и високо 1,5 метра д междуосие от 2,54 метра и товарен капацитет от 326 литра. Въпреки малките си размери хечбекът е качен на 18-цолови джанти с гуми 195/55 R18. Новият EV е по-голям от Twingo, но по-малък от Clio и е първият модел, който се вози на платформата AmpR Small – известна преди като CMF-B EV.


Renault 5


Най-леката версия е с по-малката батерия - 40 кВт/ч, като тежи 1350 кг. Вариантът с батерия с 52 кВт/ч има тегло от 1450 кг. В първия случай има два варианта на мощност - 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. При по-мощната батерия електромоторът разполага със 150 к.с. и 245 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 секунди. Максималната скорост на топ-версията е 150 км/ч.

Базовата батерия осигурява 300 км пробег в комбинирания цикъл WLTP, докато по-голямата има 400 км. Максималната мощност на зареждане с променлив ток (AC) е 11 кВт, а при постоянен ток (DC) малката батерия поддържа 80 кВт, а по-голямата - 100 кВт. При използване на постоянен ток зареждането на двете батерии от 15 до 80% отнема половин час. Базовото Renault 5 с 95 к.с. не предлага зареждане с постоянен ток.


Renault 5


Новото Renault 5 има многозвенно задно независимо окачване. Електрическата кола разполага с функция за двупосочно зареждане за захранване на домакински уреди, термопомпа за бързо затопляне на купето и рекуперация на спирачна енергия за захранване на батерията.

Цените на модела в Европа ще бъдат около 25 000 евро, като това е първият от трите нови компактни електромобила на френската марка. Той ще бъде последван от Renault 4 и ново Twingo, предлагано само в електрически вариант. Те ще се появят на пазара съответно през 2025 г. и 2026 г.


Още снимки на серийното Renault 5 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Предположил съм грешно - базовата за 25 хил. ускорява до 100 за 12 сек, а не за 10. Ауч!
  • #22
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Еми ( преди 2 месеца )
    И фичката на капака е като мойта нова фичка, ах!
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До по-долния ( преди 2 месеца )
    Какво ме интересува какво слагат лъжливите китайци 150квтч батерия само те си ги пишат колко са в действителност никой не знае.
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Не ти се получи лузър
  • #19
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Еми ( преди 2 месеца )
    Сменям тротонетката за тва жълтичкото - като мойте прашки!
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Мъка ( преди 2 месеца )
    Колкото Ситроен eC3, който се произвежда в Индия,, се продава, това е същото. Цените в ЕС са около 1.8 по тези в Китай. Има сайт в БГ за сверка. Та по тази сметка гледате нещо от рода на 12-18 хил в Китай. А там BYD и Geely имат много модели. Такситата там са точно такива. Всичко е нормален размер кола, а не тип полско фиатче. Вече има много статистика на разхода:15-20kW градско, 25-30kW извънградско(120-150км/ч) на 100км, ЛЯТО! Зимата махате 1/3. Китайците за това слагат 70-150kW батерия.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    При цена на енергията 14 ст на квтч не виждам алтернатива на електриката.Ако това Рено пафне на цената на едно клио например с двг е свършено
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Скъпа е. Доста скъпа. Цената е за базовата версия без бързо зареждане и ускорение около 10 сек (щом най-бързата е 8). Вероятно и интериорът няма да е като на снимката. Най-бързата не и мърдат 35 хил. Щеше да си струва, само ако я позиционираха като премиум като Мини и ДС.
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 2 месеца )
    За 30 хил. ойро един Yaris GR и може да му сложа един щепсел за парлама. Да изглежда по богоугодно.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 2 месеца )
    Е ти колко искаш да е високо, повече ли?