IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо начинаещи шофьори не могат да карат Golf, но Porsche Taycan може?

Ограниченията на мощността за начинаещи създават парадокс с електромобилите

Бихте ли дали Ferrari Roma или Porsche 911 в ръцете на начинаещ шофьор? По всяка вероятност отговорът ще бъде „не“. От друга страна, мощност от 400, 500, 600 и повече конски сили изисква повече от начални шофьорски умения, така че този отговор е напълно логичен.


шофьори ЕС


В момента в някои страни от ЕС има въведени ограничения за шофьори с по-малък стаж, като те трябва да бъдат приети и от останалите държави от общността, за да може правилниците им за движение по пътищата да бъдат максимално уеднаквени. Тези прави позволяват на шофьор с по-малко от година стаж зад волана да може да управлява само автомобили със съотношение мощност/тегло от 55 кВт/тон, като мощността не бива да превишава 70 кВт (95 к.с.).

Някои държави - като Италия, например, са на път да вдигнат това ограничение до 75 кВт/тон, като максималната мощност ще бъде 142 к.с. Това обаче крие някои проблеми, тъй като се появява парадокс с електрическите коли. При подобно правило начинаещ водач няма да може да кара не само спортни коли на Ferrari и Porsche, но дори и VW Golf GTI с 245 к.с.


VW Golf GTI


В същото време обаче, колкото и парадоксално да звучи, същият този шофьор ще може да седне Porsche Taycan Turbo S, което има цели 716 коня. А причината е новата Наредба на Икономическата комисия към Съвета на Европа, при която мощността на бензиновите и дизеловите коли се отчита по един начин, а на електрическите автомобили - по друг.

В случая мощността на 2,0-литровия двигател на VW Golf GTI от 180 кВт (243 к.с.) е реалната, тъй като се предполага, че в автомобил с двигател с вътрешно горене той може да „върти" на максималната си мощност през цялото време.

От друга страна, при електромобила нещата се променят, тъй като става дума за задвижвания, при което електромотора е само част от система. Основният елемент са батериите, разглеждани не като „резервоар“ за енергия, а като неделима част от двигателя. Счита се, че те не са способни непрекъснато да доставят пикова мощност, без да бъдат подложени на значителен стрес и съответно бързо изтощени.


Porsche Taycan


Оттук идва и изчислението на номиналната мощност, посочено в новата Наредба на Съвета на Европа. В нея се посочва какво може да достави „едно задвижващо устройство средно за 30 минути“. Така се получава абсурд - Porsche Taycan Turbo S (моделът преди фейслифта) преминава от 460 кВт/625 к.с. (560 кВт/761 к.с. с overboost) до 142 кВт/193 к.с.

Като се има предвид, че при електрическите автомобили съотношението мощност/тегло се повишава до 65 кВт/тон, е възможно за начинаещите шофьори да карат модели с мощност - и следователно производителност, от най-високо ниво. Така обичайното Porsche Taycan Turbo S с тегло от почти 2,5 тона, е достъпно за всеки начинаещ шофьор. Ограничението е само цената, но във всички случаи е наистина абсурдно да се смята, че този който не може да се справи с кола със 150 к.с. (на пазара е пълно с такива), ще може да кара 5-метров седан, който вдига 100 км/ч от място за по-малко от 3 секунди.

Факт е, че новата наредба все още не е приета, така че може и да бъдат направени промени в нея, но към момента тя наистина звучи абсурдно и в никакъв случай не помага за повишаване на безопасността на пътя.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    Щото Тайкана излита, а Голфа не може да го вдигне.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Ха ха ха... ей не си оправихте заглавието :-)
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Смешки ( преди 2 месеца )
    Струва ми се, че пропускате най-забавната част от статията, а тя е, че електричките са мниго мощни, ама за малко. Поради това не са в кондиция за правене на опасности. Ха, ха, не съм вярвал, че някога ще го кажа, но поздравления за Съвета на Европа. Такова финно и тънко сипване с голям черпак наистина е рядко. Браво!
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    пространството между ушите като е празно и с куео може да се пребиеш просто трябват глоксове и категории за управление по мощности
  • #7
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами нищо друго освен поредните ЕС глупости и недомислици. Дори и 70кс стигат да се претрепеш. От друга страна - детето ми кизкара книжка на 17 и до 18 има право да кара само с придружител. Имам 2 коли 200 и 300кс.. и трябва да взимам 3та ли? Или с придружител може, ама като стане на 18 тогава да взиам 3-та *скопена"?
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 2 месеца )
    Какво разбираш под масови? Има я при премиум марките, и то обикновено като платена екстра. Единственият масов модел, който я има дори на базово ниво, е Тесла, при това там наистина запазва ВСИЧКИ настройки, които могат да се направят по колата.
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Знам, че има персонални настройки за положението на седалките, волана и огледалата, но не съм чул да има настройки за максималната скорост и ускорение. Разбира се, това че аз не знам, не означава че няма. Ще съм ти благодарен да споделиш малко повече информация. Надявам се, че ще е полезна и за останалите.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колега, да не забравяме че от много години някои масови модели с двг имат опция да се запаметят настроики според ключа който се използва
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Браво на Поршетата. Винаги съм знаел, че не са надувки и в ежедневието си карат обикновен голф. Фераритата да се учат - все още не е късно да си купят по един Фиат Панда.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да не забравяме че електромобилите са компютри на колела и както мощността, така и ускорението и максималната скорост зависят от софтуера. Например всяка Тесла включително и тази с 1000 коня има опция да се включи valet mode, което ограничава максималната скорост до стотина километра в час и ограничава ускорението. Дори имам някакви спомени дори имам някакви спомени, че освен положението на седалките и огледалата за всеки потребител, родителите можеше да наложат и ограничения на скоростта и у