Изпълнителният директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, ще представи на акционерите солидни финансови резултати за 2023 година, но гледайки напред към настоящата година, производителят на премиум-автомобили е изправен пред няколко сериозни предизвикателства. И Калениус ще има тежката задача да се изправи срещу тях, категорични са експерти от автомобилната индустрия.
По-рано този месец Mercedes отчете приходи от 11,3 милиарда евро за 2023 г., което е доста над пазарните очаквания. За да продължи да бъде успешен, германският концерн ще трябва да се справи с няколко проблема - от забавяне на растежа в Китай и нарастващи разходи за развитие до глобална икономическа несигурност.
Големите предизвикателства пред Mercedes-Benz (ГАЛЕРИЯ):
В продължение на много години китайският пазар беше сигурен залог за Mercedes с двуцифрен ръст на продажбите година след година. Но тези дни свършиха. Продажбите на автомобили в Китай паднаха с 2% до 737 200 миналата година. След пика на продажбите през 2020 г. със 758 000 продадени единици, цифрите са в застой.
„Китай вече не е сигурен успех и дори премиум производителите трябва да намалят продажбите си поради икономическата несигурност“, каза посочва експертът Франк Швопе пред Automobilwoche.
Забавящата се икономика и кризата с недвижимите имоти засягат по-специално по-богатите китайци, които все повече не са склонни да купуват скъпи луксозни превозни средства от Германия. Mercedes избра да не участва в ценовата война на автомобилните производители в страната, предпочитайки да загуби продажби.