През 2022 г. обяви, че ще залага на продажбите на автомобили от високите класове и на електрически превозни средства, тъй като това носи по-големи печалби. Новата стратегия предвиждаше над 75% от средствата за научноизследователска и развойна дейност да бъдат насочени към продукти, които са разположени най-печелившите пазарни сегменти - като S-Class, SL и G-Class, както и марките AMG и Maybach.
Оказва се обаче, че германският производител е променил плановете си, най-вече за пазара на луксозни автомобили в САЩ. Според Automotive News ръководството на компанията е уведомило дилърите по рано този месец, че 2024 г. ще бъде годината, в която фокусът ще се измести към автомобили с по-ниски цени, за да стимулира продажбите.
Според дилър, присъствал на срещата в Лас Вегас, изпълнителен директор на германската компания Ола Калениус е заявил: „Миналата година беше за рентабилност; тази година е за ръст на продажбите.“
Новият план предвижда да се увеличи предлагането на бензинови и хибридни автомобили, като се разчита на C-Class и E-Class, заедно с еквивалентните GLC и GLE. По-късно тази година Mercedes ще представи и наследник на CLA, който също ще играе важна роля в стратегията на компанията. Той ще бъде част от цяло семейство модели, което включва потенциалните следващи поколения на кросоувърите GLA и GLB, както и комбито CLA Shooting Brake.
Mercedes също ще използва бъдещата платформа MMA за малка G-Class, която ще излезе през 2026 г. Новата архитектура е разработена предимно за електромобили, но може да се използва и за модели с ДВГ.