IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes сменя стратегията - ще гони повече продажби с по-евтини модели

Досегашният план даваше предимство на високите класове и електромобилите

През 2022 г. обяви, че ще залага на продажбите на автомобили от високите класове и на електрически превозни средства, тъй като това носи по-големи печалби. Новата стратегия предвиждаше над 75% от средствата за научноизследователска и развойна дейност да бъдат насочени към продукти, които са разположени  най-печелившите пазарни сегменти - като S-Class, SL и G-Class, както и марките AMG и Maybach.


Mercedes-Benz CLA


Оказва се обаче, че германският производител е променил плановете си, най-вече за пазара на луксозни автомобили в САЩ. Според Automotive News ръководството на компанията е уведомило дилърите по рано този месец, че 2024 г. ще бъде годината, в която фокусът ще се измести към автомобили с по-ниски цени, за да стимулира продажбите.

Според дилър, присъствал на срещата в Лас Вегас, изпълнителен директор на германската компания Ола Калениус е заявил: „Миналата година беше за рентабилност; тази година е за ръст на продажбите.“

Новият план предвижда да се увеличи предлагането на бензинови и хибридни автомобили, като се разчита на C-Class и E-Class, заедно с еквивалентните GLC и GLE. По-късно тази година Mercedes ще представи и наследник на CLA, който също ще играе важна роля в стратегията на компанията. Той ще бъде част от цяло семейство модели, което включва потенциалните следващи поколения на кросоувърите GLA и GLB, както и комбито CLA Shooting Brake.

Mercedes също ще използва бъдещата платформа MMA за малка G-Class, която ще излезе през 2026 г. Новата архитектура е разработена предимно за електромобили, но може да се използва и за модели с ДВГ.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ПоКУРко ( преди 2 месеца )
    Китайците превзеха мерцедес и започва началото на края точно както при волво!
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Дзвер ( преди 2 месеца )
    Накратко - и те не знаят какво правят...
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #12 - а ти мислиш, че не може ли? Я помисли пак. Просто немците са много по-практични и разумни от *** и не взимат премиум ако не им отговаря на стандарта. Не че нямат пари за такава кола.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 11 ( преди 2 месеца )
    То си мислиш, че масовият германец може да си позволи Мерцедес ли?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Български гражданин ( преди 2 месеца )
    Колкото и да са евтини ще си останат недостижими за повечето хора в България предвид това какви заплати взимаме!
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Олаф Шолц ( преди 2 месеца )
    То високия им клас вече е само пластмаса, евтини материали и калпава механика. Германското автомобилостроене умря, това в момента е просто лош сън
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 и 7 ( преди 2 месеца )
    "макак така, нали бъдещето беше на електричките, гледам доста има обявени от тях от тази марка, явно хората не им се кефят или просто на БМВ са по-доби." Ето как взаимно си отговорите на въпросите "Изпълнителният директор на BMW - Оливър Зипсе, обаче заяви, че концернът няма да намали цените, за да увеличи пазарния дял." Докато toyota избира едното или другото, BMW продават и от двете и разцепват пазара, защото предлагат кой каквото пожелае и продадените електромобили са бонус към продажбите
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мда, кръговратаът на пазара - в един момент клиентите се молят за коли, в следващия производителите се молят някой да им купи колите...И двете страни се държат безмилостно, когато сопата се озове у тях.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Дали? Според новина отпреди 4 месеца в същия този сайт, "Изпълнителният директор на BMW - Оливър Зипсе, обаче заяви, че концернът няма да намали цените, за да увеличи пазарния дял."
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Hans ( преди 2 месеца )
    Интересно за кого ще са по-евтини тия рЕНА..... най-вероятно за производителя ....