Изпълнителният директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, ще представи на акционерите солидни финансови резултати за 2023 година, но гледайки напред към настоящата година, производителят на премиум-автомобили е изправен пред няколко сериозни предизвикателства. И Калениус ще има тежката задача да се изправи срещу тях, категорични са експерти от автомобилната индустрия.
По-рано този месец Mercedes отчете приходи от 11,3 милиарда евро за 2023 г., което е доста над пазарните очаквания. За да продължи да бъде успешен, германският концерн ще трябва да се справи с няколко проблема - от забавяне на растежа в Китай и нарастващи разходи за развитие до глобална икономическа несигурност.
Големите предизвикателства пред Mercedes-Benz (ГАЛЕРИЯ):
Една от целите на Калениус и на финансовия директор Харалд Вилхелм беше значително намаляване на разходите за развитие на компанията до 2025 г., но в момента Mercedes е далеч от постигането на това. По-специално, разходите за неговата вътрешна операционна система MB.OS и новите платформи като MMA или MB.EA за следващата вълна електрически превозни средства поглъщат допълнителни милиарди.
В последните си тримесечни отчети Mercedes отчете инвестиции в изследвания, които са значително по-високи от данните за предходната година. Очаква се те да достигнат общо около 10 милиарда евро през 2023 г. През 2022 г. цифрата беше 8,5 милиарда евро.
Инвестиционните разходи нарастват, въпреки че шефът на разработката Маркус Шефер вече е намалил значително сложността на продуктовото портфолио. В него ще има само четири вместо седем модела в следващото поколение компактни автомобили на платформата MMA, като A- и B-Class постепенно ще бъдат премахнати.
Освен дизелите, от по-ниските класове отпаднаха plug-in хибридите и ръчните трансмисии, а разработката на двигатели за тях е възложена на Geely. Именно сътрудничеството с други производители ще трябва да помогне за намаляване на високите разходи за разработка във фазата на трансформация към електромобилност.