Хот хечът: едва ли в историята на автомобила има по-демократична идея от тази. Вземаш един прост, лек, евтин и достъпен семеен автомобил и го правиш мощен, бърз и неустоимо забавен. Без обаче да злоупотребяваш с цената.
Този тип автомобили се зароди през 70-те и през следващите три десетилетия си спечели милиони почитатели. За жалост в наши дни е на отмиране: комбинацията лек-бърз-евтин вече изглежда почти невъзможна в съвременните условия. И все пак в тази класация на най-великите хот хечове в историята, съставена от Top Gear, има не само легенди отпреди десетилетия, но и един актуален модел.
12-те най-велики хот-хеча в историята (ГАЛЕРИЯ):
В музиката това се нарича "синдром на трудния втори албум": когато някоя група направи сензация с първия, обикновено доста се затруднява да поддържа темпото. Така бе и с Volkswagen след огромния успех на оригиналния Golf GTI. Не само втората, но дори и третата и четвъртата генерация на хот хеча така и не достигнаха успеха на първата. Едва с петото поколение нещата се оправиха. В основата на това бяха две неща: изцяло новата платформа, заменила примитивната торсионна греда с независимо задно окачване, и двулитровият TFSI двигател, развиващ 200 конски сили.