Хот хечът: едва ли в историята на автомобила има по-демократична идея от тази. Вземаш един прост, лек, евтин и достъпен семеен автомобил и го правиш мощен, бърз и неустоимо забавен. Без обаче да злоупотребяваш с цената.
Този тип автомобили се зароди през 70-те и през следващите три десетилетия си спечели милиони почитатели. За жалост в наши дни е на отмиране: комбинацията лек-бърз-евтин вече изглежда почти невъзможна в съвременните условия. И все пак в тази класация на най-великите хот хечове в историята, съставена от Top Gear, има не само легенди отпреди десетилетия, но и един актуален модел.
12-те най-велики хот-хеча в историята (ГАЛЕРИЯ):
Това може и да не бе първият хот-хеч в историята, но появата му със сигурност промени еталона за този тип автомобили. Към елегантния, семпъл дизайн на обикновеното 205, дело на Жерар Велтер, GTi версията добави някои спортни елементи, но без да се увлича. Така теглото бе задържано на 900 кг - гаранция, че в завой тази кола няма да страда от прекомерни инерционни сили. Даже стартовата версия с 1.6 двигател и 105 коня от 1984 година бе достатъчно пъргава. А след това дойдоха 115 коня, и дори 130 от новия 1.9-литров двигател (1986).