IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Войната в Украйна удря сериозно дори и суперколите

Марки като Ferrari, Maybach и Lamborghini също получават части от тази държава

Войната в Украйна започна преди 2 години, но продължава да създава сериозни проблеми на автомобилните компании в Европа. При това не става въпрос само за масови производители, но и за марки от висок клас.


Украйна индустрия


Много от частите за BMW, Porsche, Ferrari, Lamborghini и други се произвеждат в Украйна - от кабели и снопове до сложна електроника и части на каросериите. Това се случваше до 24 февруари 2022 г. - денят в който руските войски нахлуха в страната, но сега вече нещата са сериозно променени, тъй като голяма част от персонала вече е съкратен.

Не се знае със сигурност за какъв брой служители става въпрос, но поради инвазията на Русия, за съжаление, висококвалифициран персонал остава без работа. Освен това тези служители получаваха доста прилични заплати, защото почти всички тези предприятия са с чуждестранни инвестиции. За кои заводи говорим?

Украйна произвежда различни части за почти всички европейски автомобили, включително за т.нар. премиум марки. Става въпрос главно за детайли, които изискват голямо количество ръчна работа, например полагане на кабелни мрежи или шиене на седалки. Според Ernst & Young през 2021 г. в Украйна са работили 22 световни и регионални производители в областта на автомобилните части. В тези предприятия са разкрити около 60 000 работни места, а общият брой на инвестициите в сектора е около 800 млн. евро.

Основната част от чуждестранните компании, произвеждащи автокомпоненти, са концентрирани в Западна Украйна. Този избор на региона се дължи преди всичко на неговата логистична близост до крайните потребители. Ето списъка на предприятията:


Украйна индустрия


Японската компания Fujikura е специализирана в производството на кабелни продукти за автомобили на немския концерн Volkswagen Group, включително за Porsche и MAN.

Bader и Aunde: шиене на калъфи за седалки за Audi, Mercedes и BMW, по-специално за Mercedes-Benz S-class и Maybach. Сред клиентите на компанията е и Tesla!

VET AUTOMOTIVE произвежда електронни системи за отопление на седалки, сензори за допир и автомобилни кабели за Ferrari, Porsche, BMW, Mercedes, Opel, Volkswagen

Немската фирма LEONI произвежда кабелни мрежи за Opel, Porsche, Volkswagen, Audi, Lamborghini и MAN.


Украйна индустрия


Френският концерн Nexans произвежда кабелни мрежи за BMW, Opel, Audi, Mercedes и Porsche.

Kromberg & Schubert произвежда електрически бордови инсталации за автомобили BMW, Audi, Mercedes и Volkswagen.

ODW-Elektrik произвежда кабели за автомобили Volkswagen, BMW, Porsche, Volvo, Opel, магнитни бобини, електромеханични конструкции за автомобили и моторни инструменти.

В Киевска област работи завод на немската компания Kostal, специализирана в производството на автомобилна електроника. Тук се изработват кормилни уредби и контактни системи за Ford, DAG, Audi, VW, Renault, Lamborghini, BMW, SEAT и Skoda.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 2 месеца )
    Киевската рус се е наричала така и е съществувала 2 века преди Московката рус, която е създадена от няколко отделили се боляри по подобие на Киевската. Само че за другото не си прав. Терминът "украйна" се среща в документи още отпреди създаването на Московската рус, а това за покрайнините нито е вярно, нито е възможно, защото Киевската рус не е била в покрайнините на нищо, още по малко на Московската, която не е съществувала.
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2 позволяваме си го и ние,но вземат от твоите и на децата ни парите за да дават тези които вече нямат държава и избиват населението си без проблем,а елита им си купува с твоите пари яхти,имения,самолети и кво ли не за да може да избяга когато загубят,а това е очевиден факт.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето от къде идвал проблема с марките коли дето частите им са произведени от украинци.По добре китайци от колкото украинци.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 1,войната ще завърши както изглежда с изчезването на Украйна,та проблемите с части суровини и други подобни,само ще е усложнява още повече нещата.Така е когато няма политици да мислят,а са под чехъл на онези отвъд големия гьол,които им дърпат конците.
  • #2
    5 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    #2 Приказки взети от ефира. Какво значи Украйна? Съветската република "Украйна" е създадена от болшевиките, дотогава тя не е съществувала. Първоначално думата "украинец" е означавала, че човекът живее в покрайнините на държавата. Истинското наименование на тези земи по архиви от няколко века е Киевска Рус. Това е автентичното име на тази територия. Западните муниции само изтребват нейното население, което от векове е руско. Това е един народ. Всичко останало са приказки и грешни понятия.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европа може да си позволи да отдели средства да помогне на един нападнат народ срещу вековен тиранин и поробител. Дори в БГ можем, и то съвсем спокойно. За година в БГ се харчат 3,5 млрд. лв за цигари и още два пъти по толкова за алкохол. 10 млрд. разходи, които са много, ама много далеч от каквото и да е определение за жизненоважни.