IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бракувани Tesla от Северна Америка захранват глада за електромобили в Украйна

Търсенето на превозни средства на ток във воюващата с Русия държава е огромно

Собственици на електромобили в САЩ и Канада често попадат в сравнително лек инцидент, но заради високите цени на ремонтите, предлагани от Tesla, много от застрахователите предпочитат да бракуват колата. В други части на света - като Източна Европа, например, и по-специално - Украйна, сценарият е обърнат.


Tesla


Затова и повредени коли на Tesla се изнасят зад граница в държави, в които имат нарастващ апетит за електромобили. Сред тях е и една страна, която в момента се бори с Русия. Там механиците са готови да се справят с превозни средства, чиито батерии се смятат за твърде опасни за ремонт в САЩ и Канада.

Въпреки факта, че малко производители на автомобили продават нови електромобили в Украйна, приблизително 9 процента от новорегистрираните превозни средства са електрически, съобщава изданието Wired. Това е два пъти повече, отколкото в съседните Чехия и Полша, където практиката за закупуване на използвани електромобили е по-рядко срещана.

За Украйна, както и за други страни - като Нигерия и Обединените арабски емирства, пазарите в САЩ и Канада служат като златна мина за достъпни електромобили. Иван Малаховски, собственик на бизнес за ремонт на автомобили в Източна Украйна, твърди, че сервизът му обработва поне 100 коли на Tesla месечно, като повечето от тях идват от чужбина.

„Можем да се справим с всеки проблем, независимо дали става за батерия на електромобил или нашествия от друга държава", категоричен е Малаховски, който заедно с други механици от цяла Украйна разчита основно на оригинални резервни части, също доставяни от чужбина. Понякога обаче се налага използването на детайли от бракувани превозни средства.

Целият този бизнес е стартирал още преди руската инвазия в Украйна. Войната и нейното въздействие върху цените на горивата само засилват практиката за внос и ремонт на повредени електромобили. Това също означава, че стереотипите около електромобилите са малко по-различни в Украйна, отколкото в, да речем, САЩ.

„Тук има шега, че всички бедни хора карат електрически коли, а всички богати карат бензинови коли. Tesla е обикновена, популярна кола, защото е много евтина за поддръжка“, обяснява Малаховски.

Не е изненадващо, че потокът от повредени електромобили от САЩ и Западна Европа започна да привлича вниманието на законодателите и на фирми, рециклиращи батерии. Въпреки че застрахователите може да се притесняват от повредени електромобили, рециклиращите компании по целия свят признават, че са златна мина за материали. В същото време правителствата са нетърпеливи да станат по-енергийно независими и следователно са стимулирани да насърчават насърчаването на процъфтяваща индустрия за рециклиране.

Това означава, че източникът на повредени електромобили от Западна Европа започва да пресъхва за украинските сервизи. И това е жалко, защото тази система донякъде работи. По-старите електромобили намират своя път към страни, които имат търсене за тях.

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Само да кажа, че не всички караме говри, на което му ... ам ... акциза и ддс-то .. айде да не казвам повече.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 23 - Доста зор ще видиш, да избуташ до 640к, но късмет!
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ЗАЩО, бе, сладур, да си сменям батерията на 160 000? ЗАЩО да я сменям на 320 000? ЗАЩО да я сменям на 480 000? На 640 000 ЕВЕНТУАЛНО може да ми се наложи. Това да не ти е водородното японско Бъдеще, че да сменям на 160 000?
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ами батерията бе МитЕ как ще в смениш след 160000 км?
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,то било голяма далавера.Защо пропускаш случая и не си купиш електричка?Знам отговора,нямаш 100 хилки.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А като нямате покрив, а ако нямате покрив или 2000 лв, със сигурност ще има желаещи да инвестират вместо вас и да ви продават енергията с печалба. Само по 40 стотинки да ви я продават, докато паркирате под фотоволтаиците като сте на работа, ще зареждате за 80лв на 1 000 км за месеца и ще им плащате по 1000лв годишно - 25 000 за 25 години.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    На вас Колко ви е сметката за ток? Ако си купите електромобил и зареждате по 1 000 км на месец, ще трябва да платите 200kWh повече на месец - около 30 лв. Тоест, ако инвестиция за 2000 лв ще ви осигури нетното количество енергия годишно за зареждане - 2600 киловатчаса, то ще трябва да инвестирате доста повече за домашното си потребление. 2000 лв са около 700 литра гориво. Колко километра ще изминете с тях? Фотоволтаиците осигуряват 25 години по 13 000км/год - над 300 000км.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 15,16, 17. Защо спорите с фактите от статията? Това, че реалността не ви харесва и сте готови да я отречете и да кажете че не съществува, си е лично ваш проблем.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    сметките му за ток са (били) около 130Е/месец. Я сметни сега колко има да я изплаща?
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    13- пак говориш за идеални условия с 365 дена слънце по 12-15ч поне. А в Украина такива няма. И надали там всеки живее в къща и може да сложи панели? Отделно за тези разходи мога поспоря, конкретно за Германия имам познат, който инвестра в подобна система. Сумата е над 25к Евро за да може да поркива дневните си битови нужди (само жилище). И говоря за една от най слънчевите области.